2010-ben az 1000 főnél kevesebb munkavállalót foglalkoztató cégek 120,1 millió számítógépet vásároltak világszerte - a Techaisle piackutató intézet jelentése alapján. Ez az elmúlt évhez viszonyítva 10,4 százalékos növekedésnek felel meg, amelyből akár azon következtetést is levonhatnánk, hogy a gazdasági válság már nem érezteti a hatását. Nos ez nem feltétlenül igaz, mivel a fejlett országokban, ahol még mindig jellemző a bizonytalanság csupán 4,4 százalékos volt a piacbővülés. A növekedés motorjai a feltörekvő piacok voltak, ahol összességében 16,2 százalékkal emelkedtek meg az eladások.
Az élen az ázsiai és csendes-óceáni térséget találjuk, ahol 17,6 százalékos volt a bővülés. Ezzel párhuzamosan a közel-keleti és afrikai (15,2), a kelet-európai (13,7), valamint a latin-amerikai (12,2) régió is kétszámjegyű növekedést tudott elérni. A mérleg másik oldalán a fejlett országokat találjuk. E téren a legrosszabb eredményt Japán mutatta fel, ahol csak 2,1 százalékkal tudtak bővülni a kis- és középvállalati eladások.
A gyengébb eredmény ellenére az észak-amerikai és a nyugat-európai kereskedők nem szomorkodhatnak, mivel az összes eladás tekintetében jó eredményeket könyvelhettek el. Előbbiek 19,1 százalékban, utóbbiak 20 százalékban részesültek az 1000 főnél kisebb létszámú cégek keltette forgalomból.
A piackutató cég jelentése alapján a kis- és középvállalatok körében még mindig az asztali PC a menő. Az összes eladás több mint 50 százalékát (61,3 millió darab) ugyanis e konfigurációk adták össze. Hordozható számítógépekből pedig 54,3 millió példány talált gazdára, így ezen eszközök a forgalom 45 százalékát adták. Végezetül netbookokból 4,5 millió fogyott, ami alapján mondhatjuk, hogy a cégek körében nem túl népszerűek e típusok.