Hirdetés
. Hirdetés

Az okostelefonok piaca 27 százalékkal emelkedik a világon

|

A 2021-es első negyedévben az okostelefon-szállítások globálisan elérték a 347 millió darabot, ami 27 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

Hirdetés

Az első helyen a Samsung végzett, 76,5 millió darabot szállítottak ki, amivel 22 százalékos részesedést szereztek. Az Apple 52,4 millió iPhone-t vitt a piacra, ami 15 százalékos piaci szeletre volt jó. Az iPhone 12 Mini a várakozások alatt fogyott, de a többi iPhone 12 modell jól fogyott, valamint a régebbi iPhone 11 iránti nagyobb kereslet segített megtartani az erős lendületet. A Xiaomi minden idők legjobb negyedéves teljesítményét érte el, 62 százalékkal 49,0 millió darabra tornászták fel a kiszállítást. Az Oppo és a Vivo csatlakozott még a vezető szállítókhoz 37,6 millió, illetve 36,0 millió darab kiszállításával. A Huawei, amely már külön utakon jár a Honorral, 18,6 millió darabbal a hetedik helyen áll, mivel a korábbi világelső továbbra is az amerikai szankciók béklyójában vergődik.

Hirdetés

"A nagyszerű termékérték mellett a Xiaomi most már a helyi tehetségek toborzása, a csatorna-barátabbá válás és a csúcskategóriás innováció terén történő vezető szerep vállalásában is tesz lépéseket, ahogy azt a Mi 11 Ultra és a legutóbbi összecsukható, a Mi Mix Fold esetében láthattuk" -mondta Ben Stanton, a Canalys kutatási vezetője. A szakember hozzátette: "A versenytársak jobb csatorna-árrést kínálnak, de a Xiaomi puszta volumene valójában jobb lehetőséget ad a forgalmazóknak, hogy pénzt keressenek, mint a rivális márkák. A verseny azonban még nem ért véget. Az Oppo és a Vivo a sarkában van, és számos régióban a középkategóriába pozícionálják termékeiket, hogy a Xiaomit az alsó szegmensbe szorítsák. A Honor szintén fenyegetést jelent. Már megkötötték az ellátási láncra vonatkozó megállapodásokat, és most írják alá a forgalmazási szerződéseket, hogy 2021 második felében újra belépjenek több piacra. A Xiaomi vezeti a mezőnyt, de a verseny még csak most kezdődött."

"Az LG, az okostelefon-ipar egyik sziklaszilárd szereplője idén kilép a piacró. Ez egy új korszakot jelképez az okostelefon-piacon. Bizonyítja, hogy az agresszív árképzés és a csatornastratégia fontosabb, mint a hardveres differenciálás a modern korban. Az LG 2020-ban az amerikai kontinensen szerezte meg globális részesedésének 80 százalékát, ami új lehetőségeket kínál olyan cégek számára, mint a Motorola, a TCL, a Nokia és a ZTE, különösen a 200 dollár alatti árkategóriákban. Mivel az okostelefon-piac tovább konszolidálódik, nem ez lesz az utolsó alkalom, hogy az inkumbens gyártók egy legyőzött márka maradványaiért harcolnak" - mondta Sanyam Chaurasia, a Canalys elemzője.

Stanton szerint a COVID-19 még mindig fontos szempont, de már nem ez a fő szűk keresztmetszet. A szakember kifejtette: "A kritikus alkatrészek, például a chipsetek ellátása hamarosan komoly aggodalomra ad majd okot, és az elkövetkező negyedévekben akadályozni fogja az okostelefon-szállításokat. Ez pedig arra fogja késztetni a globális márkákat, hogy újragondolják a regionális stratégiákat. Egyes márkák például az új COVID-19 hullám közepette leépítették az indiai készülékszállítási prioritást, és ehelyett a talpra álló régiókra, például Európára összpontosítják erőfeszítéseiket. És bár a hiány továbbra is fennáll, ez a nagyobb vállalatoknak egyedülálló előnyt kínál, mivel a globális márkáknak nagyobb hatalmuk van az alkatrész lekötési tárgyalásokon. Ez további nyomást gyakorol majd a kisebb márkákra, és sokakat arra kényszeríthet, hogy kövessék az LG-t, és kilépjenek a piacról"

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.