A Lenovo bejelentette, hogy Gianfranco Lanci személyében új felsővezető csatlakozott a Lenovo csapatához a cég EMEA régiójának elnökeként, valamint a Lenovo Group alelnökeként. Az Acer korábbi elnök-vezérigazgatójának feladatai közt szerepel majd a Lenovo növekedésének fenntartása a régióban.
A mai bejelentés alkalmával Lanci kiemelte, hogy tervei szerint 2013-ra a Lenovo a három legnagyobb PC gyártó között lesz az EMEA régióban. „Az elmúlt évben a PC-piac számos szereplője tapasztalt bizonytalanságot, de mi követtük stratégiánkat – megvédtük és a jövőben tovább növeljük THINK üzletágunkat, mialatt olyan új területek felé vesszük az irányt, mint a fogyasztói piacok.”- mondta Lanci, aki hivatalosan április 2-tól tölti be EMEA elnöki pozícióját - „Oroszországban és Németországban már kitűnő eredményeket értünk el fogyasztói szegmensben, és az idei stratégia részeként nagy hangsúlyt fektetünk az IDEA - általános fogyasztókat célzó - termékeink népszerűsítésére és terjesztésére az EMEA régióhoz tartozó többi országok piacán is.”
A Lenovo elnök-vezérigazgatója, Yuanqing Yang hozzátette: „Felismertük, hogy a Lenovo egy új korszakba lép – a PC-plusz korába -, amelyben a személyi számítógépek továbbra is központi szerepeket töltenek be a PC-k, tabletek, okostelefonok és okos TV-k ökoszisztémájában. Ebben az új korszakban nem elég az üzleti csatornák meghódítását folytatnunk, de növelnünk kell globális jelenlétünket a fogyasztói szegmensben is.”
Gianfranco Lanci április 2-ai kinevezése a vállalat reorganizációjának velejárója. A Lenovo üzletpolitikája 4 új földrajzi területre fókuszál - EMEA, APLA (Asia Pacific / Latin America), Kína és Észak-Amerika. Ez az átszervezés hatékonyabb, földrajzilag fókuszált működést eredményez, ami mentén eredményesebben hajthatják végre „Protect & Attack”(„Védelem és Támadás”) elnevezésű stratégiájukat. Ez az üzletpolitika teszi lehetővé, hogy a Lenovo „megvédje” alapvető piacát Kínában, valamint a profitábilis globális nagyvállalati szegmensben betöltött szerepét, emellett „támadhat” a fejlődő piacokon, a fogyasztói számítógépek és a mobilinternet piacán. Ennek a stratégiának köszönhető, hogy a Lenovo a leggyorsabban növekvő személyi számítógép gyártó már a kilencedik éve.
A vállalat a napokban jelentette be harmadik negyedéves pénzügyi eredményét, mely szerint rekord mértékű (14%) nemzetközi piaci részesedést ért el, gyakorlatilag minden régióban és termékszegmensben rekord nyereséget termelt.