A válaszok alapján jellemzően felnőtt fejjel, inkább a munkahelyünkön szerezzük meg az igazán lényeges gyakorlati tudást. Minden második válaszadó úgy gondolja, hogy a munkáltató feladata a dolgozók fejlesztése, azonban csak minden hetedik munkavállaló nevezi meg fejlődési lehetőségként a cége által biztosított képzéseket, tréningeket. Az eredmények azt is kimutatták, hogy a válaszadók kifejezetten igényelnék is ezeket a lehetőségeket.
A magyarok fele úgy érzi, hogy az oktatásban megszerzett tudás kevesebb, mint a felét teszi ki annak, ami a munkájához szükséges - derül ki az OTP Bank megbízásából a Ténygyár Kft. által készített reprezentatív kutatásából, amely a munkavállalók tudásszerzési forrásait, fejlődési igényüket és ebben a munkáltató szerepét vizsgálta. Az eredményekből kiolvasható, hogy a munkavállalók mintegy harmada - 31 százalékuk - a fejlődés biztos útját abban látja, ha maga jár utána a dolgoknak, 28 százalékuk pedig a kollégáktól tanul. A tréningek, továbbképzések jelentik a kapaszkodót a résztvevők 14 százaléka számára. Ugyanakkor a munkavállalók elvárják a munkahelyi képzések megszervezését. A válaszokból kiderül, hogy a megkérdezettek 58 százaléka a munkáltató feladatának tartja a dolgozók képzésének, fejlesztésének biztosítását.
"A tapasztalat azt mutatja, hogy a munkatársak akkor érzik megbecsülve magukat egy munkahelyen, ha a cég tudatosan támogatja a fejlődésüket" - mondta Urbanics Judit, az InsideOut Leadership vezető trénere. "Azok a szervezetek érik el a legjobb eredményt, amelyek személyre szabott fejlesztési programot állítanak össze a dolgozóknak, figyelembe véve az egyéni erősségeket és igényeket, a betöltött pozícióhoz szükséges készségeket és a jövőbeli karriertervet. Ha a munkatársat is bevonják saját fejlesztési tervének összeállításába, nagyobb elköteleződésre számíthatnak részéről, így jobb hatásfokkal tud működni a fejlesztés."
Csupán minden hetedik munkavállaló számol a munkahelyi képzésekkel, mint fejlődési lehetőséggel. A képzések hiánya vagy a nem megfelelő információáramlás is oka lehet ennek, pedig a válaszadók 45 százalékának fontos, hogy tréningeken vehessen részt, így pótolva azt a tudást, amit az iskolaévek alatt nem sikerült megszerezni.
"Az OTP Bank igyekszik lépést tartani a trendekkel és saját gyakorlatát látja visszaigazolódni a kutatási eredményekben is" - fogalmazott Bertalan Imre, az OTP Bank HR vezetője. " Az OTP Bank felelős munkaadóként nem csupán a szolgáltatási színvonalának folyamatos emelésén, számos eljárásának digitalizálásán dolgozik, de azt is fontosnak tartja, hogy a kollégák lehetőséget kapjanak a szakmai fejlődésre. Ez a két fejlesztési irány biztosíthatja a bank hosszú távú sikerét. Kevesen tudják, de az OTP-nél évente egy középméretű egyetemmel egyező óraszámban tartunk képzést kollégáinknak" - tette hozzá Bertalan Imre. "Büszkék vagyunk rá, hogy belső kutatások is visszaigazolták, hogy munkatársaink a folyamatos fejlődési lehetőséget cégünk egyik meghatározó értékének tartják."