A Tesco Technology 9 évvel ezelőtti alapításának előzménye annak felismerése volt, hogy a harmadik féltől - sok esetben különböző beszállítóktól - beszerzett rendszerek túl sok kötöttséget jelentenek a fejlesztők és az üzletmenet szempontjából is, ami megnehezíti az előremutató, új funkciók bevezetését, és így végső soron a vásárlói élmény jobbá tételét is. A saját IT divízió több előnnyel is jár, hiszen nagyobb szabadságot biztosít az innovációra és a funkciók személyre szabására.
Globális erőbedobással az összes Tesco vásárlóért
Mostanra ez a divízió - amelynek csapatai Magyarországon, Indiában, Lengyelországban és Nagy-Britanniában tevékenykednek - globálisan elérte, sőt meghaladta a 4500 fős létszámot, akik mind napi szinten dolgoznak azon, hogy a Tesco valamennyi vásárlója élvezhesse az előremutató IT fejlesztések eredményét - legyen szó akár a boltokba járókról, akár az online bevásárlókról, vagy a szállítmányozást és működést támogató funkciókról. Az ilyen fejlesztésekben pedig nincs hiány.
A már most is több helyen működő Scan&Shop megoldás segítségével okostelefonnal, vagy az áruházban lévő mobil szkennerekkel vásárlás közben olvashatók le a vonalkódok, így szükségtelenné válik a kasszánál történő kipakolás, rögtön lehet fizetni azoknál az önkiszolgáló pénztáraknál, amik fejlesztésén szintén a Tesco Technology dolgozik.
Ugyancsak az önkiszolgáló pénztárakkal kapcsolatos újítás, hogy gépi látásra építő rendszerek ellenőrzik majd a teljes fizetési folyamatot, kiküszöbölve az olyan, könnyen előforduló hibákat, amiket például a véletlenül részben kitakart vonalkód okoz.
Nem sci-fi - jövő
Világszinten elképesztő ütemben zajlanak az IT fejlesztések, így talán nem is lehetséges úgynevezett végső cél kitűzése, de a teljesen automatizált áruházak létrehozása, ahol a rendszer távozás után automatikusan vonja le a megvásárolt árucikkek ellenértékét a vásárló kártyájáról, mindenképp szerepel a Tesco tervei között, holott most még kicsit futurisztikusnak tűnhet az elképzelés.
Ezek a tervek közvetlenül érintik a Budapesten dolgozó, több mint 100 fős csapatot is, hiszen mind a pénztárgépek fejlesztése, mind a teljesen automatizált áruházak megvalósításhoz szükséges fizikai beengedő- és leolvasókapuk interfészének fejlesztése is az ő feladatuk. A lista azonban jóval hosszabb. Itthon dolgozik például a beszállítói folyamatokat fejlesztő és a beszerzés optimalizálását végző csapat is, akik mesterséges intelligencia és adatelemzők segítségével számítják ki a különféle kedvezmények mértékét, amely manuális úton hetekig, vagy akár hónapokig is tartana.
Emellett budapesti munkavállalókból áll a teljesítési, szállítási csapat is, akik az útvonalak optimalizálásával foglalkoznak - legyen szó az árucikkek raktárak közötti mozgatásáról, vagy épp azok házhozszállításáról.
Összetett feladatok - sokszínű csapat
Ahhoz, hogy a fenti fejlesztések folyamatosan haladjanak, elengedhetetlen az, hogy a lehető legjobb csapat dolgozzon rajtuk. A Tesco Technology éppen ezért kiemelt figyelmet fordít arra, hogy igazán ütőképes csapatot állítson össze, akik mind a backend, mind a frontend területen a lehető legmodernebb technológiákat és programnyelveket használják. A nagyvállalati környezetben ma már alapvetésnek számít a Java, a JavaScript és a C#, de emellett sok újabbnak számító programnyelvvel is dolgoznak, mint a Kotlin, vagy a Go. A megfelelő tudás mellett az is fontos szempont, hogy a leendő munkavállaló nyitott legyen a hatékonyabb, gyorsabb munkavégzést eredményező DevOps gondolkodásmódra is, ami egyesíti a szoftverfejlesztést és az üzemeltetést.
Megtalálni az adott feladatokra legalkalmasabb embereket - a Tesco Technology ebben is igyekszik élen járni, amikor olyan kollégákat keres, akik legnagyobb értéke az a tudás, amit a vásárlók, és az elérhető legjobb felhasználó élmények szolgálatába állíthatnak.