A pályázaton kilenc országból indultak trénerek egyedi pályamunkákkal. A megmérettetésen az első és a második helyezésért járó díjat is magyar szakember hozta el.
A kétévente megrendezésre kerülő Év Trénere versenyt idén nyolcadik alkalommal írta ki a WIFI. Az eredetileg osztrák megmérettetést 2011-ben hirdették meg először nemzetközi szinten, az idei a harmadik. A Trainer Award 2015 díjra pályázó szakemberek a vállalatok aktuális igényeire kifejlesztett egyedi tréningprogramokkal indulnak a pályázaton, melyek a gyakorlatban felmerült fejlesztési igényre vagy problémára kínálnak innovatív megoldást.
A 2015-ös pályázaton kilenc ország 65 jelöltje indult különböző pályamunkákkal.
Az Év Nemzetközi Trénere idén egy magyar szakember, Nádasi Mónika, a WIFI Hungária trénere lett, aki az ügyfélszolgálatosok képzéséhez dolgozta ki pályamunkáját, felhasználva a WIFI úgynevezett LENA-módszerét. Alapját a munkája során felmerülő problémák adták, egyrészt hogy az ügyfelekkel foglalkozó munkatársak nem rendelkeztek a feladataik ellátásához szükséges egységes kommunikációs mintákkal, másrészt nem ismerték egymás munkáját, nem volt rálátásuk az összefüggésekre, a folyamatok egészére.
Ez azt eredményezte, hogy noha egyetlen közös kapcsolódási pontjuk az ügyfél volt, akinek igényét mindenki egyéni módon, a legjobb tudása szerint elégítette ki, de nem tudtak egymásra támaszkodni. Ezeket a problémákat hivatott áthidalni a módszer, amit a pályázatok közül a legjobbnak ítélt a zsűri.
Szintén magyar tréner hozta el a második helyezést, román kolléganőjével megosztva. Zsiga Judit nagyon aktuális és hiánypótló tréningjének lényege egy olyan képzési program kidolgozása volt, amely a duális szakképzésben résztvevő cégek szakoktatóit készíti fel az Y és Z generációs fiatalok oktatására és a generációs szakadékok áthidalására.