Az egyetemről és egyéb képzésekről kikerülő fiataloknál meghatározó igény, hogy ne csak részfeladatokban vehessenek részt, hanem legyen rálátásuk a teljes működési folyamatra. Többségük nyitott a tanulásra és szívesen fejleszti magát, de a hagyományos "tantermi" módszerek önmagukban már nem működnek náluk. Ezekre az igényekre szabva állította össze az erősen coaching-szemléletű, projekt alapú gyakornoki programját a Lufthansa Systems Hungária.
Az IT Young Professional Programban már a felvételkor vizsgálják a jelentkezők személyes kompetenciáit is a tudás és a képességek mellett, így minimalizálva a képzés alatti, illetve az első években való lemorzsolódást. Fontos, hogy ne csak a jelölt legyen ideális, hanem a munkakör is legyen ideális az ő számára.
A felvételi folyamat és a programban helyet kapó orientáció is azt a célt szolgálja, hogy a pályakezdők olyan területtel foglalkozhassanak, ami hosszú távon is érdekes marad számukra és jól érzik majd magukat benne. A két hónapos tréning projekt alapú feladatokra épül, számos esetben csoportos feladatokkal, amelyek a gyakorlati tudás mellett a soft skill készségeket is fejlesztik. A problémafelvetések az adott személyre szabottak és már önmagukban be is vezetik a résztvevőket abba a területbe, amelyben majd dolgozni fognak.
"A vállalat számára is praktikus és a Z-generáció tagjainak információfeldolgozási szokásai is megkövetelik, hogy a képzés gyakorlati tudást biztosítson up-to-date feladatokkal, online tananyagokkal és interaktív tanulással. Teljesen természetes, hogy a program résztvevőivel zárt Facebook csoportokban beszélgetünk és a Slacken chatelünk" - mondta a programról Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője. "Fontosnak tartjuk, hogy a csapatból közösség váljon, ezért sok informális programot is szervezünk. A pályakezdők így majd akkor is tartják a kapcsolatot, mikor különböző projektekre kerülnek, ezzel is segítve a cég belső kommunikációjának felfrissítését" - tette hozzá.
A pályakezdők számára hagyományosan a beilleszkedés és a vállalati kultúra megismerése jelentik a legnagyobb kihívásokat a szakmai elvárások mellett. Az egyetem elméleti terepe után merőbben szokatlan egy multinacionális közeg és megfelelni is máshogy kell a rendszerben. Az ebben való könnyű eligazodásra hozták létre a mentor-programot, amelyben minden fiatal tehetség már a képzés kezdeténél saját segítőt kap. A mentorok részt vesznek a projektek értékelésében programot követő időszakban is támogatják a beilleszkedést.
A gyakorlati szemlélet sikerességére az egyik legjobb példa a Load 3D program létrejötte, amelynek alapjait a gyakorlati ideje alatt fektethette le Csordás Attila. A repülőgépek rakterének feltöltését megtervező program 3D-s fejlesztése arra a problémára ad praktikus választ, hogy a földi személyzet gyakran nehezen értelmezte a 2 dimenziós elrendezési ábrákat. A gyakornoki feladat végül értékes nemzetközi termék lett a vállalnál.