Dunát lehetne rekeszteni a sikertelen megoldásokkal, ahol a cégvezető a HR-es problémák megoldására végül adminisztratív munkaerőt vett fel - hiányzik a szakértelem és a rutin. Pedig a megoldás kézenfekvő: szükségünk van szakértő személyre, kész folyamatokra és sablonokra. A cégvezetők munkájának könnyítésére kitalált OnlineHR szolgáltatás kapcsán Hatházi Alexát, a Nordconn Online HR-szakértőjét kérdeztük.
Computerworld: Mit lát ma a HR számára a legnagyobb kihívásnak?
Hatházi Alexa: A fejlődő vállalat vezetője legtöbbször hatalmas tehernek érzi a HR-folyamatok bevezetését és működtetését. Mivel nincs helyi szakértelem, a probléma az adminisztrációban is temérdek gondot okoz. Szinte mindannyiuktól azt a panaszt hallom, hogy rengeteget tudnának tenni a produktivitásért és az elkötelezettségért, az élményekért, ha lenne rá idejük. Sok a papíralapú nyomtatvány, illetve a lassú és régimódi folyamatokkal folytatott küzdelem. Nehéz a kollégák megtartása. Ez rövid távon csak belső konfliktust okoz, de hosszú távon az alkalmazottak kilépéséhez vezethet.
CW: Mit is tehet ilyenkor egy cégvezető?
HA: Felvesz egy HR-es kollégát, akinek a teljes munkaidejét adminisztrációra használja, és reménykedik, hogy minél később ég ki a monotonitástól. Vagy igénybe vesz előkészített folyamatokat és szakértőt von be, aki az egészet rendbe teszi.
CW: Ez azt jelenti, hogy digitális megoldásokkal ki lehet váltani a HR-szakemberek munkáját?
HA: Az automatizálással nem a HR-es munkakört vesszük el, hanem a feladatokat tudjuk oly módon átszervezni, hogy kevesebb adminisztráció mellett több idő maradjon a meglévő munkatársakra és a jelöltekre. Így a kollégák is sokkal inkább úgy érzik, hogy emberként kezeli őket a szervezet, figyel igényeikre és igyekszik egyéni megoldásokkal segíteni őket mindennapi feladataik megoldásában.
Kisebb büdzséből eredményesebb megtartás és hatékonyabb toborzás - minden vezető ezt szeretné. Másrészt pedig a digitális szolgáltatásokkal maga az adminisztráció is olcsóbbá válik, közben pedig olyan hatékony, mintha teljes időben HR-es dolgozna a cégben.
Hatházi Alexa, Nordconn, Digital HR
CW: Hogyan lehet javítani ezeken a kevésbé vonzó adminisztratív feladatokon?
HA: Úgy kell elképzelni, mintha saját, személyes, internetes HR-polcon tárolnál minden szükséges anyagot, jól kereshető és praktikusan kezelhető formában. Ott vannak például a toborzáshoz, a kiválasztáshoz, a beléptetéshez, a munkaügyhöz és a képzés-fejlesztéshez szükséges anyagok. Ehhez előre összeállítottunk minden sablont, levelet, teendőlistát és tananyagot, ami egy cégnek kellhet. A virtuális polcról egyszerűen levehetők akár a belépéshez szükséges teendőlisták, a teljesítménymenedzsment-rendszer vagy egy exit interjú kérdései. A vezetőket pedig soft skill fejlesztőprogramok és vezetőképzési tartalmak várják a csomagban.
Nyilvánvalóan minden cég más szinten áll a növekedési folyamatban, más erőforrásokkal és háttérrel rendelkezik, vagyis eltérő megoldásokra van szüksége. A kis- és közepes vállalatok háromféle szolgáltatási csomagból választhatnak, amelyeket személyre szabunk a cég igényeinek megfelelően.
Emellett pedig személyes tanácsadást is nyújtunk minden csomaghoz, hogy ezzel biztosítsuk a bevezetés sikerét. Melyik cég ne szeretné, hogy a teendők és folyamatok egyszerűsítésével több idő maradjon a stratégiai és toborzási feladatokra?
A Nordconnál célunk, hogy jobbá tegyük a munkahelyeket a világon. Nézze meg, hogyan szabadulhat fel ideje, és teheti rendbe cégében a HR-folyamatokat!