Miért Önt venném fel? - a jól időzített kérdéssel a legtöbb álláskeresőt zavarba lehet hozni. Miért is?
A legtöbb álláskeresőt ezzel a kérdéssel már nem lehet zavarba hozni, mert sajnos a kiválasztási rendszer egysíkuvá vált Magyarországon. Ezeket a kérdéseket, már le tudják tölteni és meglepetés nélkül, előre
felkészülve válaszolnak. A személyiségük pozitív részét hangsúlyozva tüntetik fel magukat a legjobb színben. A zavarbahozás egyik bevált módszere a szituációs játék, ahol árnyaltabban bontakoznak ki igen fontos képességek.
Bevalljuk-e, ha előző állásunkból kirúgtak?
Igen, érdemes bevallani, ha a Munkaadó kezdeményezte a felmondást, mert nem minden esetben jelent ez negatív visszhangot. Előfordulhat, hogy a vállalati kulturába nem sikerült beilleszkedni, megesik, hogy a
feladatok kevésbé voltak motiválóak. Ezeket figyelembe véve a tanácsadó igyekszik megtalálni majd azt a lehetőséget, ahol ezek nem fordulhatnak újra elő. Az őszinteség hosszútávon jó befektetés!
Tényleg hátrányos megkülönböztetésben részesülnek a nők a munkahelyeken?
A nők hátrányos megkülönböztetése nem ennyire egyértelmű, hogy igen vagy nemmel válaszolni lehessen. Egyértelműen függ a szakterülettől és a hierarchiában elfoglt szinttől.
Bizonyos szakterületeken természetes, hogy nehezebben fogadnak el egy női vezetőt és több munkába kerül a tisztelet kivívása. Beszélek itt az informatikai és mérnöki szakterületről. Viszont egyértelműen látszik a
pozitív változás, ahogy számuk évről évre növekszik és előtérbe kerül a szaktudás.
Amennyiben cégen belül kerül sor az előléptetésre, úgy a tisztelet és elismerés kivívása könnyebb feladatot jelent, a cégnél eltöltött évek bizonyítékul szolgálnak arra, hogy a vezetővé való kinevezés egy jó
döntés eredménye.
Milyen a jó főnök?
A jó főnök példát mutat. Mindenki számára mást jelent, mindenkinek saját rtékrendje szerint van jó és rossz főnök. A pozitív tulajdonságok közzé orolják a munkavállalók, ha a főnök: határozott, vannak célkitűzései
rövid és hosszútávon (jó stratégiai szemlélete van), empatikus a hozzáállása, motivál, folyamatos visszajelzést ad (elismeri a teljesítményeket és megfogalmazza a kritikáit), mentorál és szakmai fejlődést biztosít a csapatnak.
A munkavállaló van a munkahelyért vagy a munkahely a munkavállalóért?
Az utolsó kérdésre én azt válaszolnám, hogy kölcsönös hatással vannak egymásra. Amennyiben a munkavállaló a cég érdekeit helyezi előtérbe munkavégzése során, ideális esetben az rövid távon is hatással lesz rá. Akár az anyagi vagy morális elismerések formájában, akár a cég presztizsének növekedésében, vagy a szervezetben betöltött szerepének változásában.
Ehhez természetesen a munkáltatónak biztosítania kell a munkavégzés szükséges elvárt feltételeket. Mindkét félnek egyformán értékelnie kell a másikat! A munkavállaló a munkáltató valós tőkéje, aminek gyümölcsét
csak akkor élvezheti ha gondozásáért minden szükséges intézkedést megtett!