Ez fokozottan érvényes a hazai sajtóra, amit érzékenyen érintett az elhúzódó válság, és az online erősödése a nyomtatott formátumok rovására. A kiadók úgy érzik, kénytelenek újabb és újabb platformokba invesztálni, ugyanis nem lehet előre megmondani, melyik platform marad hosszú távon is sikeres, vagy válik esetleg egyeduralkodóvá valamikor a jövően. A befektetés megtérülése a legoptimistább becslések szerint is kérdéses, ugyanakkor jelentő presztízsnövekedéssel, a későbbiekben esetleg forintosítható PR-értékkel jár a divatos platformokon való megjelenés.
Az IDG Magyarország szervezésében megrendezett Go Digital konferencia célja, hogy közelebb vigyen ezeknek az égető kérdéseknek a megválaszolásához. A piaci szegmens digitalizáció által érintett szereplő a hazai lappiac átalakulását és uralkodó trendjeit elemzik az elmúlt tíz év viszonylatában; sorra veszik az esetleges buktatókat és potenciálisan felmerülő problémákat, útmutatást kínálnak kitörési pontok felismeréséhez, valamint az új kihívások és nehézségek legyőzéséhez.
Az olvasási szokások átalakulása, valamint az e-köny olvasó eszközök elterjedésének mértéke ugyanúgy megkerülhetetlen kérdés, mint hogy ki vásárol ilyen készülékeket, és milyen tartalmakhoz fér majd hozzá. Hasonlóan nagy érdeklődésre tarthat számot Dobó Mátyás előadása „Print és Online" témában. Meddig létezhet a kettő egymás mellett? Megfojtja-e az online a nyomtatott sajtót, vagy ellenkezőleg, a megmentője lesz?
Mezriczky László az MRSZ képviseletében vizsgálja a digitális magazinok várható szerepét a marketingben.
Többek között Kékesi Zsuzsa (HVG) és Tálosi Péter (Pannon lapok társasága) részvételével a kiadók folytatnak kerekasztal-beszélgetést, Sashegyi Zsolt (Dimag), Rostás Zoltán (Digitalstand) és Földes Gábor (Hinora) a közösségi média szerepérő és a folyóiratok digitalizálásáról beszél, Burlacu Liviu (MATESZ) és Varga Károly (Medián) az auditálás módját és szerepét ismerteti meg a hallgatósággal.
A Go Digital konferenciára elsősorban kiadók ügyvezetőt, üzletfejlesztési vezetőt, terjesztési és marketingszakembereit, valamint tartalomszolgáltatókat várnak, de a rendezvény kapuja más érdeklődő előtt is nyitva áll.
Helyszín: Kinnarps Budapest, 1133 Budapest, Váci út 92.