Hirdetés
. Hirdetés

Microsoft Inspire 2022 - Hibrid a munka, szuverén a felhő

|

A Microsoft más nagy technológiai partnereivel is újabb, közös megoldásokat jelentett be a konferencián.

Hirdetés

Állami intézményekre szabott, szuverén felhős és a munkavégzésben alapértelmezetté váló hibrid modellt támogató platformképességeket jelentett be a Microsoft éves partnerkonferenciáján. Bemutatkozott a szoftvercég termékeit házasító digitális ügyfélszolgálati megoldás, valamint a szülinapos Windows 365 számos újítása is.

A közszféra szereplői mostantól a Microsoft Cloud for Sovereignty segítségével vezethetnek be és alakíthatnak át munkaterheléseket a szoftvercég felhőjében úgy, hogy közben a rájuk vonatkozó megfelelési, biztonsági és szabályzati követelményeknek is eleget tesznek. A szuverén felhőben az állami intézmények is kiaknázhatják a Microsoft nyilvános felhőjében rejlő lehetőségeket, beleértve a széles körű platformképességek, a rugalmasság, az agilitás és a biztonság előnyeit, mivel az új megoldással nagyobb kontrollt kapnak adataik felett, jobban rálátnak a működés és az irányítás folyamataira.

Minthogy a Microsoft Cloud for Sovereignty a szoftvercég nyilvános felhőjére épül, alapját a regionális Azure adatközpontok alkotják. Hatvannál több felhőrégiójával a Microsoft Cloud minden más szolgáltató felhőjénél több helyszínen, a felhasználókhoz közelebb, a helyi adattárolás és -feldolgozás lehetőségével kínálja a fejlett képességek legátfogóbb palettáját a szervezetek digitális innovációjához, mondta a szoftvercég júliusban megtartott Inspire 2022 partnerkonferenciáján.

Hirdetés

A szuverén felhőmegoldás mindehhez az érzékeny - még szigorúbb törvényi szabályozás hatálya alá tartozó - adatok védelmére és titkosítására szolgáló képességek újabb rétegeit adja. Az Azure Confidential Computing szolgáltatással a szervezetek például külön virtuális gépeket (Confidential Virtual Machines) és konténereket (Confidential Containers) hozhatnak létre a bizalmas információk kezeléséhez. Az olyan SaaS megoldásokkal pedig, mint a Double Key Encryption, a felhasználók a Microsoft 365 programcsomag irodai alkalmazásaiban a leveleket és a dokumentumokat sorolhatják "érzékeny" kategóriába, és titkosíthatják az adatokat az ügyfelektől kapott kulcsokkal - így az információkat nemcsak a biztonsági kockázatokkal, hanem a rendszereket üzemeltető informatikusok illetéktelen hozzáférésével szemben is védhetik.

Ha munkaterheléseiket még közelebb akarják tudni, azok felett még nagyobb fizikai és operátori ellenőrzést és szuverenitást kívánnak gyakorolni, akkor a szervezetek az Azure Arc megoldással a Microsoft felhőszolgáltatásait, felügyeleti és irányítási képességeit saját - meglévő vagy újonnan létesített - adatközpontjaikra is kiterjeszthetik.

Az adatosztályozás és -védelem bonyolultságát a Microsoft Cloud for Sovereignty többek között a Sovereign Landing Zone segítségével csökkenti. Az architektúrák és a munkafolyamatok kialakítását egyszerűsítő megoldás intelligens eszközöket ad a különböző biztonsági szolgáltatások és házirendek összehangolásához és áramvonalas működtetéséhez. A megoldás a Microsoft nagyvállalati szintű Azure Landing Zone szolgáltatására épül, amely a felhőplatform beépített Infrastructure-as-Code (IaC) és Policy-as-Code (PaC) képességeit használva javasol és tartat be a törvényi megfeleléshez szükséges szabályokat, így a munkaterhelések telepítését és testre szabását automatizálhatóvá és következetesen ismételhetővé teszi.

Platform ügyfélszolgálati digitalizációhoz

Az ügyfélélmény javítása folyamatosan a vállalatok legfontosabb prioritásai között szerepel - jó okkal, mivel napjainkra az ügyfélélmény ugyanolyan fontos mércévé vált a márka megítélésében, mint a termékek és a szolgáltatások minősége. A Microsoft most bejelentett Digital Contact Center Platformja ehhez a szoftvercég több termékét - az idén felvásárolt Nuance beszédfelismerő technológiáját, valamint a Dynamics 365, a Power Platform és a Microsoft Teams képességeit - kapcsolja össze. Nyílt és bővíthető kollaborációs platformot alkot, amelyen a szervezetek a Microsoft-partnerek közreműködésével jobb ügyfélszolgálati élményeket alakíthatnak ki, és a hozzájuk forduló ügyfeleket bármely kommunikációs csatornán gördülékenyen kiszolgálhatják.

A vállalatok többek között okosabb chatbotokat, még gyorsabban válaszoló, élő chat boxokat és más, mesterséges intelligenciával támogatott, intuitív megoldásokat építhetnek az integrált platformra, mondta a szoftvercég. Segítségükkel a kapcsolattartás még jobban személyre szabható lesz a digitális csatornákon keresztül, amelyek például felismerik az ügyfeleket, és ezzel kiküszöbölik az információk lélekölő ismételgetését. A Digital Contact Center Platformon a vállalatok így mélyebb kapcsolatokat alakíthatnak ki ügyfeleikkel, miközben az összevont és automatizált megoldásokkal költségeiket is csökkenthetik, mondta a Microsoft.

Hasonlóan a felhőhöz mostanra a munkavégzés terén is a hibrid modell vált alapértelmezetté, ezért a szervezeteknek nemcsak az ügyfelek, hanem az alkalmazottak élményére is fokozott figyelmet kell fordítaniuk. Minthogy a tehetséges szakemberek megnyerése és megtartása is egyre nehezebb, a vállalatoknak nagyon jól kell egyensúlyozniuk a munkavállalók rugalmasság iránti elvárásai és az üzleti igények kiszolgálása között.

A modern munkahelyek kialakítását és a hibrid munkavégzést, a távoli együttműködést támogató Microsoft 365 és Microsoft Teams platformjait ehhez a szoftvercég folyamatosan újabb képességekkel bővíti. A konferencián bemutatott Excel Live segítségével a felhasználók például követlenül a Teams megbeszélés ablakában dolgozhatnak a megosztott munkafüzeteken. A közös megjegyzések funkciója pedig lehetővé teszi a résztvevők számára, hogy rajzoljanak, gépeljenek vagy kézírással reagáljanak a megbeszélés megosztott tartalmára a Microsoft Whiteboard digitálistábla-alkalmazáson keresztül.

A Microsoft Viva munkavállalói élményplatformja szintén számos eszközt vonultat fel a munkahelyi termelékenység és jólét növeléséhez. Az új Viva Engage alkalmazás például a kapcsolatok és a közösség kialakításában, erősítésében segíti a szervezeteket, az alkalmazottaknak pedig személyes eszközöket ad az önkifejezéshez. Az app Stories funkciójával a felhasználók például rövid videós vagy fotós bejegyzéseket hozhatnak létre és posztolhatnak történetfolyamukba (Storyline), így a közösségi hálókról ismerős, szórakoztató módon is kapcsolatot tarthatnak kollégáikkal.

Óra-visszaállítás a "felhőpécén"

Az Inspire 2022 konferencia idején ünnepelte indulásának első évfordulóját a Windows 365. A felhőszolgáltatással a vállalatok automatikusan hozhatják létre a Windows-alapú virtuális gépek új típusát, a Cloud PC-ket, és azokat a dedikált Windows eszközökkel együtt végfelhasználóikhoz rendelhetik. A Windows 365 is a Microsoft 365 programcsomag képességeivel növeli az egyéni munka és az együttműködés hatékonyságát és biztonságát.

Már első évében is olyan fejlesztésekkel frissült a felhőszolgáltatás, mint a konferencián is bemutatott visszaállítási (point-in-time restore) funkció, amellyel a rendszergazdák váratlan rendszerleállás esetén egy korábbi időpont állapotára állíthatják vissza a virtuális gépeket, elkerülve az adatvesztést. Az Autopach funkció a Windows-frissítések automatizálásával növeli a biztonságot, míg a Citrix szintén új fejlesztésével (Optimization Pack for Windows 365 Cloud PC) a Windows 365 felhasználók arra is lehetőséget kapnak, hogy saját igényeik szerint kialakított desktopon és munkakörnyezetben csatlakozzanak a vállalati hálózathoz.

A Microsoft más nagy technológiai partnereivel is újabb, közös megoldásokat jelentett be a konferencián. A többfelhős megközelítés szellemében az Oracle Database Service for Microsoft Azure szolgáltatással a Microsoft felhőjét használó vállalatok a megszokott menedzsment-felületről könnyen elérhetik az Oracle felhő infrastruktúráján (OCI-n) futó adatbázis-szolgáltatásokat. A szervezetek így például az Azure felhőbe migrált vagy ott fejlesztett alkalmazásaikat összekapcsolhatják az Oracle nagy teljesítményű, magas rendelkezésre állású és menedzselt szolgáltatásaival, közöttük az önvezérlő adatbázissal.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.