A járványidőszak, valamint az ebből következő kijárási és utazási korlátozások, a távmunkával járó átalakulások az informatikai döntéshozók, az IT-döntésekben részt vevő cégvezetők, valamint a vállalati informatika iránt érdeklődő minden más olvasó számára okoznak nehézségeket. Épp ezért szerkesztőségünk úgy döntött, hogy megkönnyítjük a hozzáférést a Computerworld magazin nyomtatott lapszámaihoz, íme itt a legfrissebb:
Ízelítő a tartalomból:
4. oldal Fény az alagút végén
A technológiai trendek pillanatok alatt változhatnak. Az iparági szakembereknek a 2021-ben meghatározó trendjei között első helyen a kiberbiztonságot és a dolgok internetét nevezték meg, így ezek a témák jelen lapszámunkban is helyet kaptak, de lássuk az új gondolatokat a mögöttünk és előttünk álló esztendővel kapcsolatban!
8. oldal IoT biztonsági kalandok
Nagyon sok szó hangzik el az IoT (dolgok internete) előnyeiről, de kevésbé hangsúlyosak a vele kapcsolatos biztonsági problémák. Cikkünkben többnyire nem a legkorszerűbb példákat hozzuk fel, ezzel is jelezve, hogy a problémák nem új keletűek.
10. oldal A nagy Facebook-leállás
Mára már világossá vált, hogy a hibát elsősorban a facebook.com authoritatív névszerverinek elérhetetlenné válása okozta. De hogyan lehetséges ez?
12. oldal SAP TechEd 2021 - Mindenkiből lehet fejlesztő
Kevés kódírást követelő fejlesztőeszközökkel bővítette technológiai platformját az SAP, amelyekhez beágyazott mesterséges intelligencia és ingyenes oktatóanyag tartozik. A szoftvercég technológiai konferenciáján az S/4HANA Cloud újabb magánkiadása is bemutatkozott, amellyel a vállalatok a felhőalapú ERP megoldást saját adatközpontjukba vihetik.
14. oldal IDC - Távműködés okosan
Mérnöki pontossággal megtervezett digitális képességekkel növelik agilitásukat és állóképességüket a mindinkább elosztott szervezetté alakuló vállalatok, amelyek teljesítményükhöz hasonlóan fenntarthatóságukat is számokkal mérik. Az IDC trendelőrejelzései szerint a távműködést és a hibrid munkavégzést a gépi tanulás, a mesterséges intelligencia és az automatizálás mind kiterjedtebb alkalmazása fogja segíteni a következő években.
18. oldal Gartner - Bizalomtervezés és változásformálás
Tartalomgeneráló mesterséges intelligenciától kezdve felhőplatformokon összeállítható alkalmazásokon át a kiberbiztonsági hálóig 12 stratégiai technológiai trendet emel ki 2022-es előrejelzésében a Gartner. Minden szervezetet másként érintenek ezek az együttesen ható erők, ezért az elemző szerint az informatikai vezető feladata, hogy a kijelölt üzleti célok ismeretében mérlegelje, vállalatára nézve az egyes trendek a kockázatokat vagy a lehetőségeket növelik.
21. oldal Bizalmat kell kiépíteni a digitális csatornákon keresztül
Tovább kell küzdeni az orvostudomány fejlődéséért 2022-ben is.
22. oldal Pandémia - az IT nagy lehetősége?
Idénre minden eddiginél nagyobb, mintegy 4000 milliárdos IT költést jelez a Gartner. A tavalyi megtorpanás után világszerte újra szárnyal az új IT technológiák bevezetése. Valami mára azonban jelentősen megváltozott.
23. oldal Opten: ICT - BOOM a koronavírus alatt
A koronavírus teljes idejét vizsgálva, nemcsak magához képest, de az EU-s országokhoz viszonyítva is rendkívül sokat lépett előre a hazai Infokommunikációs szektor.
24. oldal Mi várható 2022-ben az ERP-piacon?
Az ERP hazai piaca elképesztő nyomás alatt van.
26. oldal Informatikusképzés 2021
A piaci igényekhez próbálják igazítani tananyagukat, oktatási módszereiket, hazai és nemzetközi kutatási kapcsolataikat, valamint ipari együttműködéseiket az informatikusokat képző felsőoktatási intézmények. Lássuk, hogy csinálják a BME-n, az ELTE-n és az SZTE-n!
28. oldal A jelen és a jövő trendjei az emelkedő drónpiacon
A drónok a széles publikum számára teljes mértékben elfogadottá váltak, mert világos a katonai alkalmazásuk, illetve a szabadidős vagy hobbi drónok is egyre nagyobb számban fogynak a kiskereskedelemben. Az autonóm vagy távirányított repülő járművekre épülő piac azonban csak most éledezik, igaz meglehetősen gyorsan.
30. oldal KKV megoldások a fintech szektorban
A hagyományos pénzügyi szektor jellemzően lakossági és nagyvállalati ügyfelei kiszolgálását helyezi előtérbe, ezáltal rendre elhanyagolja a kis- és középvállalkozásokat (KKV) cégméretre és tevékenységre optimalizált megoldások tekintetében. Ez a globális és hazai szektorra éppúgy igaz, pedig a KKV-k szerves részét képzik minden gazdaságnak.