A járványidőszak, valamint az ebből következő kijárási és utazási korlátozások, a távmunkával járó átalakulások az informatikai döntéshozók, az IT-döntésekben részt vevő cégvezetők, valamint a vállalati informatika iránt érdeklődő minden más olvasó számára okoznak nehézségeket. Épp ezért szerkesztőségünk úgy döntött, hogy 2021-től megkönnyítjük a hozzáférést a Computerworld magazin nyomtatott lapszámaihoz.
Ízelítő a tartalomból:
Elkerülhetjük-e a digitális forradalmat a fizetésekben? - 4. oldal
A Google Pay becsatlakozása az Apple Pay mellé alaposan feladta a leckét a mobiltelefonos vásárlás ellentáborának. De vajon elkerülhetjük-e a nagy tech cégek kivetett hálóját?
E-ügykezelés megfeleléssel - 5. oldal
Felhő és mesterséges intelligencia formálja át a vállalati tartalomkezelést, de a törvényi követelményeknek mindenkor megfelelő információmenedzsment igénye örök. Az ELO Digital Office első hazai partnereként az Ovitas Magyarország tanúsított iratkezelő megoldást fejlesztett, amely a köz- és a versenyszférában egyaránt megkönnyíti az elektronikus ügykezelést.
Folyamatfitnesz digitalizációhoz - 8. oldal
Automatizálással gyorsíthatják digitális átalakulásukat a vállalatok az új szoftverképességekkel, amelyeket a Software AG conXion '21 konferenciáján jelentett be. Az ARIS folyamatbányászó eszköztára okfeltárással, változatkezeléssel és automatikus tartalomfordítással gyarapodott, a friss webMethods DataHub adatelérése pedig közel valós idejű analitikához és döntéshozáshoz segíti a hálózatba kapcsolt üzletet.
Munkavégzés a metaverzumokban - 10. oldal
Igen, többes számban, mert metaverzumból több is lesz a Microsoft szerint. Éves technológiai konferenciáján a szoftvercég kettőt közülük máris bemutatott - a Dynamics 365 Connected Spaces üzletekben és gyárcsarnokokban, a Mesh for Microsoft Teams pedig az együttműködés terén teszi átjárhatóvá a fizikai és a digitális világot.
10 éve az e-közigazgatás motorja a NISZ - 12. oldal
Idén októberben ünnepelte alapításának tizedik évfordulóját a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., amely a magyar közigazgatási rendszerben 2010-hez képest mind központi, mind területi szinten jelentős változásokat hajtott végre. A magyarorszag.hu-n, az Ügyfélkapun, a 1818 Kormányzati Ügyfélvonal és közvetetten az államigazgatási informatikai szolgáltatásokon keresztül ma már nincs olyan állampolgár, aki ne tudná igénybe venni a szolgáltatásait.
Amiben a Covid jót is hozott - 14. oldal
A pandémia egyik nyertese a "házhoz szállítás". Ezen az erős versenypiacon csak gyorsasággal, pontossággal, innovatív megoldásokkal és hatékonysággal lehet megmaradni. A komoly logisztikai háttér megteremtése mellett - a fenntartható fejlődés jegyében - ilyen lehet a flotta elektromos járművekkel való megújítása is. Nem véletlen, hogy ez a szektor idén kétszer annyi elektromos furgont tesztelt, mint tavaly.
Átalakulás tartósan - 16. oldal
Bár a digitalizációs projektek közül sok a járványhelyzetben is pályán maradt, a hosszú távú stratégiai céljaikkal ismét foglalkozni tudó szervezetek 2022-től még többet költenek majd a transzformáció technológiáira, adott előrejelzést az IDC. Az üzleti hatékonyság és digitális állóképesség növelésére az európai vállalatok mind több intelligens és automatizált megoldást vezetnek be.
Fenntarthatóság a fintech szektorban - 17. oldal
Az ENSZ COP26 klímacsúcsa miatt ismét előtérbe kerültek a fenntarthatósági törekvések a nemzetközi politikai színtéren. A skóciai Glasgow-ban megtartott konferencia számos hírrel és vállalással is szolgált, azonban sokan kifogásolják a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez fűződő célok megvalósítási módszereit és határidejét.
Rendcsinálás a pénzügyi kibertérben - 18. oldal
Az Európai Bizottság a kibertámadások elleni védekezés összehangolása érdekében egységes törvényi szabályozást készít elő.
Az embereknek és a robotoknak együtt kell működniük - 20. oldal
Interjú Vincz Dániellel, a Mollia vezérigazgató-helyettesével.