Mióta kiderült, hogy Steve Ballmer nyugdíjba megy a Microsoft éléről, az elemzők és a szakértők folyamatosan kritizálják a redmondiak első emberét, aki az elmúlt 13 évben vitte előre a vállalatot. Éppen emiatt a Microsoft úgy érezte, hozzá kell szólnia a média véleményéhez. Frank Shaw, a Microsoft egyik alelnöke azt mondja, túl kemények vagyunk a leköszönő ügyvezetővel, és több területen is figyelmen kívül hagyjuk az általa elért sikereket.
Shaw szerint a média előszeretettel helyezi a középpontba a fogyasztói üzletágat, és keményen bírálja Ballmert, figyelmen kívül hagyva az egyéb területen elért sikereit. A legtöbben inkább csak kritikát fogalmaztak meg a jelenlegi ügyvezetővel szemben, akit a Windows 8 és a Surface sikertelenségével is okolnak.
A Microsoft szerint az üzlet és a stratégia nem abból a szűk nézőpontból áll, amit a fogyasztók és a média összeraktak, ők sokkal inkább máshogyan látják az összképet. Eközben Ballmer nem igazán kommentálja a visszavonulását, ami egyesek szerint azt is jelentheti, hogy a ValueAct meg akart szabadulni tőle, mivel a hosszú távú stratégiája nem volt hatékony.