A BuzzFeed értesülései szerint egy teljesen új Twitter készül annak eredményeképpen, hogy a közösségi hálózat egy új algoritmust vezet be, amely megváltoztatja annak a módját, ahogyan a tweetek megjelenítődnek a felhasználók üzenetfolyamaiban. A jövőben állítólag a felhasználóknak azok az üzenetek fognak megjelenni, amelyekről az algoritmus úgy gondolja, hogy látni akarják őket, vagyis megszűnik a régi fordított kronológia szerinti sorrend. Azt egyelőre nem tudják a BuzzFeednél, hogy az új algoritmus használata opcionális lesz, vagy pedig kizárólag ezt lehet majd használni.
A Twitter vezérigazgatója, Jack Dorsey ezzel kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy egyelőre nem szándékoznak változtatni az üzenetfolyamon, ez azonban nem jelenti azt, hogy később sem kerül sor az átalakításra. Ha a módosítás mellett döntenek, példát vehetnek a világ legnagyobb közösségi oldaláról, a Facebookról, amelynél már egy algoritmus határozza meg, hogy a barátok, oldalak bejegyzései közül melyek jelenjenek meg a felhasználók hírfolyamában. Ennek sokan nem örülnek, mivel garantáltan nem kapják meg a nekik (is) szánt összes lehetséges bejegyzést, a Facebook viszont azzal védi meg a "gyomláló" algoritmust, hogy a "zaj" kiszűrésének köszönhetően csak azok a bejegyzések jutnak el a felhasználókhoz, amelyek a leginkább érdeklik őket.
Egy másik pletyka is lábra kapott nemrégiben a Twitterrel kapcsolatban: arról szólt, hogy a szolgáltatás nagymértékben növelni fogja a tweetek maximális karakterszámát a jelenlegi 140-ről 10 ezerre.
Nem tudni pontosan, hogy a fent vázolt fejlesztésekből mi valósul meg, iparági elemzők szerint azonban szinte biztos, hogy valamilyen változásnak történnie kell. A Twitter ugyanis még mindig a kezdeti, első generációs állapotában működik, márpedig a digitális világ a változó, megújuló, innovatív funkciókat bevezető többgenerációs szolgáltatásokat részesíti előnyben.
Érdemes lenne például az előválogató algoritmust opcióként elindítani, így a felhasználók megismerhetik az előnyeit. Ha a módszer hatékonyan és jól működik, jelentősen növelheti az üzenetfolyam értékét, mivel kiszűri belőlük a felhasználók számára értéktelen bejegyzéseket. Persze azzal a veszéllyel is járhat a bevezetése, hogy a felhasználók úgy érzik, bizonyos, számukra fontos információkról lemaradnak. Ami például a Facebook esetében tapasztalataink szerint sokszor előfordul. Csak akkor vesszük észre, hogy rendszeresen nem kapunk meg bejegyzéseket ismerősünktől vagy egy Facebook-oldaltól, amelyet régóta követünk és lájkoltunk, amikor közvetlenül ellátogatunk annak profil oldalára.
Mindenesetre a Twitter akkor jár el a legjobban, ha változtatásokat hajt végre a felületén annak érdekében, hogy megtartsa használóit, valamint újakat szerezzen. Ehhez ugyanis jobban kell igazodniuk a felhasználók folyamatosan változó igényeihez.