Korlátozott információ áll rendelkezésre a munkavégzéshez, ugyanakkor nehézkes, késedelmes és nem biztonságos az adatrögzítés azokban a munkakörökben, ahol a munkavállalók tömegesen az irodán kívül dolgoznak - mint például a területi képviselők, értékesítők, biztosítási tanácsadók és műszaki csapatok. Mindez azonban hatékonyabbá és biztonságosabbá válik az új, hazai fejlesztésű munkaerő menedzsment mobil alkalmazás a MoWoM révén.
"A szoftverrel a munkatársak akár saját okostelefonjukon biztonságosan hozzáférhetnek a munkájukhoz szükséges információkhoz, rendszerekhez, végül a munkavégzés eredménye azonnal rögzítésre kerülhet" - mondta Tresch András a fejlesztő, a Quattrosoft Kft. ügyvezetője.
Kézhez álló feladat
Az alkalmazás nem csak azonnal elérhetővé teszi a szükséges adatokat, hanem egységes felületet is biztosít a háttéralkalmazásokhoz. Ha például egy értékesítő hívást az ügyfelétől, azonnal megjelenik a telefonján az ügyfélkapcsolat teljes előtörténete. Emellett a szoftver minden munkatárshoz készségmátrixot rendel, így azt látja, ami számára a munkavégzéshez szükséges.
Az adatbevitel megkönnyítésére a back office-ban dolgozó munkatársak az interakció eredményétől függően a munkafolyamatba illeszkedő akciókat akár előre is fel tudják tölteni adatokkal, így a feladat gyorsan megoldható.
Intelligens adatszűrés
Az információs kor legnagyobb kihívása a megfelelő információ megtalálása. A MoWoM egyik innovációja, hogy az egyre duzzadó adathalmazt tematikusan szűri is és azokat bocsátja az érintett munkatárs rendelkezésére, amelyek a mobilmunkáját támogatják.
A filterezés mellett a szoftver rangsorol is: ha például egy telekommunikációs vállalatot egyszerre riasztanak adatmentésért és azért, hogy állítsa helyre a kapcsolatot, ha leszakadt egy vezeték, a rendelkezésre álló adatok alapján skálázza, melyik beavatkozás a sürgősebb vagy fontosabb.
Valós idejű riportok, javuló hatékonyság
Az innovációt már eredményesen használja az egyik hazai biztosítótársaság több ezer munkatársánál. A tapasztalatok nagyon kedvezők.
"A MoWoM egyik előnye, hogy hibátlan adatáramlást biztosít a vállalat vezetősége felé. Az adatok adminisztrációjával általában - tisztelet a kivételnek - péntek este, de gyakran inkább a hónap utolsó munkanapján foglalkoznak az érintett munkavállalók. Gyakran nem is találnak meg minden adatot a desktopon - itt ez a lehetőség kizárt. A feldolgozási arány jóval magasabb ráadásul valós idejű" - mondta Tresch András.
A rendszer használatának egyik előnye, hogy a munkavállalóktól kapott adatok szinte valós időben kerülnek bevitelre, pontosak és a valóságot tükrözik. Ráadásul az adatok folyamatosan monitorozhatók és minden érintett számára elérhetők.
Ez megkönnyíti a menedzsment számára, hogy beavatkozzon a folyamatokban, ha arra van szükség.
Egészen könnyű például annak utánamenni, miért sokkal alacsonyabb vagy éppenséggel magasabb a konverziós arány egy-egy városban vagy megyében, ha ez a helyzet.
Technikai háttér, biztonság
A MoWoM Android, Windows mobil és iOS alkalmazás platformra fejlesztett natív alkalmazás, mely egyszerre akár több ezer munkavállaló menedzselésére is képes. A Windows mobil és iOS platform fejlesztése jelenleg is folyik.
Így akár BYOD (bring your own device) rendszerben is használható, azaz a munkavállaló saját okostelefonját használhatja a munkahelyen.
A feladattal kapcsolatos adatok a zárt alkalmazáson belül maradnak, az adatszivárgás ellen titkosított lokális adatbázis véd. Nem lehet lementeni az adatokat, aki printscreenelni próbál, elfeketült képernyővel találkozik.
A szoftver főbb funkciói között megtalálható a feladatok, naptár és emlékeztetők menedzselése; geolokációs adatok használata, helyszínhez kötődő műveletek végrehajtása; fényképezés, dokumentumok rögzítése, beküldése; vonalkód és QR kód alapján beazonosítás és adat, illetve dokumentum hozzáférés. További speciális eszközök integrálásával megoldható a helyszíni nyomtatás, a digitális aláírás és akár a bankkártyás fizetés támogatása is.