- Még azt megelőzően alakítsuk ki ügyfélközpontú stratégiánkat, hogy elkezdenénk keresgélni azt a technológiát, amelyre szükségünk van.
- Bontsuk szét kezelhető darabokra a CRM rendszerünket pilot programok és rövid távú célok létrehozásával. Kezdjük egy olyan pilot projekttel, amely magában foglalja az összes szükséges vállalati részleget, de elég kicsi és rugalmas ahhoz, hogy viszonylag könnyen megvalósítható legyen.
- Gondoskodjunk arról, hogy a CRM tervezetünk tartalmazzon egy méretezhető architektúrájú keretrendszert. Gondoljuk át alaposan, hogy mi a legjobb a vállalatunknak: egy megoldás, amely a legkiválóbb szoftvereket köti össze több szállítótól, vagy egy integrált szoftvercsomag egyetlen szállító műhelyéből.
- Ne becsüljük alá az összegyűjtendő adatok mennyiségét, és gondoskodjunk róla, hogy lehetséges legyen a bővítés, ha erre szükség van.
- Figyelmesen válogassuk meg az összegyűjteni és tárolni kívánt adatokat. Nagy a kísértés arra, hogy minden lehetséges adatot begyűjtsünk és tároljunk, gyakran azonban nincs értelme a tárolásnak. A felesleges adatok tárolása nem egyéb idő- és pénzpocsékolásnál.
A következő lépésben a vállalatnak át kell tekintenie az összes olyan módot, amellyel az ügyfelekre vonatkozó információk beérkeznek, valamint azt, hogy ezek az adatok hol tárolódnak és jelenleg hogyan használják fel őket. Egy vállalat többféle módon - e-mailes kampányok, weboldalak, fizikai áruházak, call centerek, mobil értékesítők, marketing és értékesítési tevékenységek - is interakcióba kerül vásárlóival. A CRM rendszerek összekapcsolják ezeket a pontokat.
Az összegyűjtött adatok az üzemeltetési rendszerek és az analítikai rendszerek között áramlanak, az utóbbiak elemzés segítségével igyekeznek feltérképezni a vásárlási mintákat. Az elemzéssel foglalkozó szakemberek az adatok átvizsgálásával átfogó képet alkotnak minden egyes vásárlóról, és felderítik azokat a területeket, ahol jobb szolgáltatásokat kell nyújtani.