A digitális bizalom azt méri, hogy a vásárlók, partnerek és alkalmazottak mennyire bíznak abban, hogy egy szervezet képes megvédeni az ügyfelek adatait. Ahogy az adatlopási incidensek egyre gyakoribbá válnak és egyre több embert érintenek, a megszerzett digitális bizalom komoly értéket képvisel a vállalatok számára, ezért aztán a vezetés egészen másként viszonyul manapság a biztonsághoz. A kiberbiztonságra hagyományosan mint egy költségközpontra tekintettek a vállalatok, az utóbbi években azonban rájöttek arra, hogy a biztonságos üzemelés egy olyan ösztönző tényező, amely támogatja új szolgáltatások létrehozását és erősíti az ügyfelek hűségét.
A CA Technologies The Global State of Online Digital Trust Survey and Index 2018 tanulmánya szerint a biztonság és adatvédelem kiemelt tényezőként való kezelése pozitív hatással van az eredményességre, azon túlmenően, hogy segít elkerülni a költséges adatlopási incidenseket. A felmérésben résztvevők - vásárlók, biztonsági szakemberek és üzleti vezetők - 1-től 100-ig terjedő skálán adhatták meg bizalmi szinjüket, az átlag 61 volt. A biztonsági szakemberek és az üzleti vezetők bizalmi indexe ennél jóval magasabb, 75, illetve 74 volt. De ami még ennél is fontosabb, a kutatás megállapította, hogy a magasabb bizalmi indexű válaszadók többet költenek az interneten, mint az alacsonyabb indexszel rendelkezők.
További érdekességek. Csupán a megkérdezett üzleti vezetők 27 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a biztonsági projektek megtérülése negatív. Ugyanakkor a legtöbb vásárló (86 százalék) azt mondta, hogy fontosabbnak tartja a biztonságot a kényelemnél, és minél jobban bízik egy vállalatban, annál több pénzt hajlandó elkölteni nála.
A válaszadók 78 százaléka szerint nagyon fontos vagy kritikus fontosságú, hogy a személyazonosításra alkalmas információkat megvédjék online. A felmérésben résztvevők 86 százaléka jelezte, hogy a magas szintű adatvédelem elsődleges szempont számára, amikor az online szolgáltatók közül választ.
A kutatás eredményei megerősítik, hogy egyre többen vannak tudatában a digitális adatok fontosságának, valamint annak, hogy ezek megbízható védelme közvetlen hatással van a vásárlók megszerzésére és megtartására.