A kérdések megválaszolására és nagy adatmennyiségek elemzésére képes, nagyteljesítményű és szuper intelligens Watson segít a legismertebb Grand Slam torna technikai személyzetének a közösségi hálózatokról származó információk elemzésében.
Az IBM hibrid felhőjében futó Watsonnal létrehozott Kognitív Vezérlő Központ azonosítja a közösségi médiában kibontakozó trendeket. Mintegy edzésképpen elemzi a jelenleg folyó labdarúgó Európa bajnoksággal kapcsolatos közösségi média tartalmakat is, hogy feltárja azokat a sportkedvelőket érdeklő társalgási témákat, amelyeket alkalmazni lehet a tenisznél is.
A kognitív megoldások bevezetése a wimbledoni verseny technológiai portfóliójába komoly előnyöket tartogat számunkra, mivel ezek révén lényegesen jobban megismerhetjük a teniszrajongók számára leginkább vonzó témákat, és jelentősen növelhetik az esemény iránti média- és közönségérdeklődést, nyilatkozta Sam Seddon, az IBM Wimbledonért felelős projektmenedzsere.
Az IBM tavaly 19 pályán 3,2 milliónyi adatrekordot rögzített, az új rendszernek köszönhetően az idén a mobil eszközökön négy másodpercnél kevesebb idő alatt tudják frissíteni minden egyes mérkőzés statisztikai adatait.
A cél, hogy a rendelkezésre álló adatok segítségével előre jelezzék a jelentősebb mérkőzés eseményeket: így például, ha valószínűsíthető, hogy a 18-as pályán egy nagy érdeklődésre számító esemény következik be, a technikai csapat előre el tudja készíteni az ezzel kapcsolatos tartalmat.
Az adatszolgáltatás természetesen kiterjed az elért rekordokra és a teniszrajongók valós idejű információkkal való ellátására. Az információkra éhes érdeklődők vadonatúj iOS és Android mobilalkalmazások segítségével tájékozódhatnak a teniszverseny eseményeiről. Ezek szolgáltatásai között megtalálható a versenyre való kilátogatás megtervezése, fénykép-összeállítások készítése, a kedvenc játékosok eredményeinek nyomon követése és a teniszversennyel kapcsolatos élmények, vélemények megosztása a közösségi weboldalakon.
Gyönyörű dizájnjuknak, egyedülálló adatvezérelt tartalmaiknak és hasznos információiknak köszönhetően ezek az appok páratlan Wimbledon-élményt nyújtanak a teniszrajongóknak, mondta Mick Desmond, a wimbledoni Grand Slam torna kereskedelmi és média igazgatója.
Az IBM Interactive Experience az Apple TV-hez is készített egy appot, amely diavetítésekkel, valós idejű eredményekkel és videó tartalmakkal látja el a Wimbledon-rajongókat világszerte.