A Sapio Research több mint 5000 irodista körében végzett felmérése szerint a dolgozók a mesterséges intelligencia felé fordulnak, hogy egyszerűsítsék az adatok megtalálását és segítsenek az ügyfeleknek való válaszadásában.
A felmérés szerint 10-ből több mint kilenc alkalmazott hetente akár nyolc órát is elpazarol arra, hogy dokumentumokat nézzen át, és adatokat találjon az ügyfelek számára. Egyharmaduk szerint a mesterséges intelligencia alkalmazása jobb válaszadási képességet adna számukra.
A dokumentumokban található adatok megtalálásának nehézségei a válaszadók felénél késedelemhez vezetnek, és az alkalmazottak egyharmadánál növelik a kézi munkát. Az adathozzáférési problémák miatt sok hiba és rossz ügyfélélmény is előfordul.
A mesterséges intelligencia és az automatizálás régóta hangoztatott előnyei egyre inkább belopakodnak a munkafolyamatokba, és egyre több alkalmazott látja a fejlett technológiában a lehetőséget, hogy egy kicsivel könnyebbé teheti a munkáját.
Ötből két munkavállaló számára a mesterséges intelligencia alkalmazása több időt hagyna a kreativitásra, és még a kézi adatbevitel elkerülését is segítené. A kreativitás a vállalkozásokat is gyorsabb lépésekre ösztönözheti. A Forrester adatai szerint a kreatív vezetők cégei 2,6-szor gyorsabban növekednek, mint társaik.
A felhő megkönnyítette az automatizálás, illetve az AI-technológia telepítését, és számos gyártó szövi bele a fejlett technológiát a termékeibe. Van azonban egy elfogadási szakadék, a vállalatok gyorsabban telepítik az IT-automatizálási technológiát, mint a mesterséges intelligenciát.
A Spiceworks Ziff Davis 2022 State of IT című kiadványa szerint a vállalatok fele alkalmaz jelenleg IT-automatizálást, de csak 18 százalékuk használ AI-t. A következő két évben a vállalatok 70 százaléka használ vagy tervezi használni az automatizálást, míg az AI-t csak 40 százalékuk.
Ezek a számok azonban megváltoznak, ha figyelembe vesszük a vállalat méretét. Két éven belül ötből négy nagyvállalat használ vagy tervezi használni az IT-automatizálást, míg több mint kétharmaduk használni fogja vagy tervezi használni az AI-t - állapította meg a Spiceworks Ziff Davis.
A modern vagy fejlett technológia hozzáadása hatékonyabbá teheti a munkát, de ez egyúttal toborzási taktika is, és a dolgozói élmény javítására is használják. Az AI bevezetése a csapatmorált is segítheti, és javíthatja a csapatok által hozott döntések minőségét.
Az automatizálás egyik központi előnye a munkaerőhiány megszüntetésének támogatása. Az informatikai munkaterületeken a vezetők egyharmada az automatizálás felé fordul, és a technológiát a felesleges feladatok megszüntetésére használja.