Megerősítette a Symantec, hogy 10,7 milliárd dollárért eladta vállalati biztonsági üzletágát a Broadcomnak. A tranzakció lezárása még az idén várható, miután a szabályozó hatóságok jóváhagyták az ügyletet.
Az otthoni felhasználóknak és kisvállalkozásoknak szánt biztonsági megoldásokat kínáló üzletág a Symantecnél marad, és a cég szerint folyamatos növekedésre és emelkedő bevételekre számíthat a jövőben.
A nagy és egyre növekvő piacon a Norton LifeLock termékek kiszolgálják az otthoni felhasználók egyre növekvő kiberbiztonsági igényeit, mondta Rick Hill, a Symantec ideiglenes elnöke és vezérigazgatója. - A 2020-as pénzügyi év első negyedévében a vállalat fogyasztói kiberbiztonsági (Consumer Cyber Safety) részlege a Symantec teljes működési bevételének 90 százalékát adta. Terveink szerint a növekvő marketing invesztíciókra és termékfejlesztésre fókuszáló működési modellünknek köszönhetően képesek vagyunk mind az előfizetői bázisunk, mind az egy felhasználóra jutó bevételeink növelésére.
Hill szerint megtiszteltetés számára, hogy együtt dolgozhat a vállalat különféle részlegeinél tevékenykedő kollégáival. "Őszintén mondhatom, nincs ezeknél a vezetőknél, menedzsereknél és alkalmazottaknál képzettebb és elkötelezettebb munkaerő. Ahogy haladunk a Broadcommal kötött megállapodás lezárása felé, továbbra is elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy megvédjük ügyfeleinket és hogy a működési kiválóságra összpontosítsunk.
Hil ugyancsak elmondta, hogy az eladás várhatóan azonnali értéket teremt a részvényesek számára, miközben a vállalatot egy tiszta profilú, az otthoni felhasználóknak szánt termékeket fejlesztő céggé teszi. Ugyancsak biztosítja a vállalati biztonsági üzletág további fejlődését.
A Symantec vezérigazgatója, Greg Clark három hónappal ezelőtt távozott a vállalat éléről, azóta átmenetileg Richard Hill igazgató irányítja a céget. Ami a Broadcom korábbi vásárlásait illeti, a vállalat 2017-ben 5,5 milliárd dollárért szerezte meg a hálózati berendezéseket gyártó Brocade céget.
A Symantec átstrukturálási tervet is bejelentett, amelynek keretében hozzávetőlegesen 7 százalékkal csökkentik világszerte a vállalat alkalmazottainak a számát. Ugyancsak tervezik egyes létesítmények és adatközpontok leépítését, illetve bezárását.
A vállalat becslései szerint a 2020-as pénzügyi évben végrehajtani tervezett átstrukturálás eredményeképpen 100 millió dollárnyi összeget takarítanak meg.