A világon elsők között alkalmaznak Ausztráliában mesterséges intelligencia alapú, digitális asszisztenst a lakáskölcsön kérelmekkel kapcsolatos ügyfélszolgálati teendők ellátására. A UBank nevű pénzintézetnél "dolgozó" Mia (My Interactive Agent) nevű munkatársat az új-zélandi FaceMe startup céggel (amely nemrégiben 10 millió dollárnyi tőkét gyűjtött össze működése finanszírozásához ausztrál és új-zélandi befektetőktől) közösen fejlesztették ki.
A FaceMe az IBM Cloud és Watson segítségével hoz létre látni, hallani, beszélgetni és az ügyfelekre emlékezni képes "digitális embereket".
A többmódú platform számítógépes látás, valamint beszéd- és szövegfelismerő technológiák révén jut információkhoz. A mesterséges intelligencia alapú tréningnek köszönhetően képes természetes nyelvet használni, továbbá megérteni a különféle szituációkat és megfelelően reagálni rájuk. Az eredmény a FaceMe fejlesztésű Mia avatar, ami szintetizált beszéddel kommunikál és arckifejezéseivel érzelmeket mutat. Kifejlesztése négy hónapot vett igénybe. Az ügyfelek asztali számítógép vagy mobiltelefon segítségével tehetnek fel kérdéseket a lakáskölcsön kérelmükkel kapcsolatban, ő pedig képes válaszolni több mint 300 kérdésre. A kommunikáció során vicces gifeket és animációkat jelenít meg.
Azzal, hogy életre hívtuk Miát, egy teljesen újfajta kommunikációs lehetőséget adtunk vásárlóinknak, amikor lakáshitel kérelmüket online intézik, és teljesen megváltoztattuk a digitális bankokról alkotott elképzeléseket, nyilatkozta Lee Hatton, a UBank vezérigazgatója.
Mia február végén kezdi meg munkáját egy kísérleti projekt keretében, amelybe az ügyfelek egy kiválasztott csoportját vonják be. A UBank lakáshitel chatbotját és a pénzintézet szakértői által kezelt élő chat szolgáltatást fogja kiegészíteni az ügyfelek sokoldalúbb kiszolgálálása érdekében.
Célunk, hogy képessé tegyük az olyan vállalatokat, mint a UBank arra, hogy hasznosabb és értékesebb élményt nyújthassanak ügyfeleiknek, mondta Danny Tomsett, a FaceMe vezérigazgatója.
Mia immár a harmadik mesterséges intelligencia alapú projektje a UBanknek a tavaly bevezetett RoboChat chatbot és RoboBrain információs portál után.
A FaceMe tavaly szeptemberben vezette be az új-zélandi Vodafone-nal együttműködésben a telekommunikációs óriásvállalat digitális asszisztensét.