Egy kedden közzétett kutatás szerint egy átlagos vállalatnál a tervezett informatikai projektek késése három hónap és egy év között van. A The Economist Intelligence Unit által az Appian megbízásából készített jelentésben 1002 üzleti és informatikai döntéshozót kérdeztek meg kilenc országban.
Az elmaradás hátterében számos tényező áll, de a jelentés szerint a probléma legalább részben a megfelelő adatok megtalálásával függ össze. Tízből hat vezető azért mondta le a digitális projektet, mert nem tudott hozzáférni a szükséges adatokhoz.
"Jelenleg világszerte óriási nyomás nehezedik a vállalkozásokra a változás érdekében. Itt a világjárvány, a változó körülmények, az új szabályozások, az új munkavállalói és vásárlói elvárások... Nem csoda, hogy olyan nagy szükség van a rendszereink megváltoztatására, ami több, mint amivel az informatika lépést tud tartani" - mondta Matthew Calkins, az Appian alapítója és vezérigazgatója.
Az informatikai késések egy káros körforgásba zárják a vállalatokat. Nem tudnak lépést tartani a piaci igényekkel és a versennyel, miközben a technológusok a technikai adósság kezelésével töltik az idejüket. A meglévő lemaradás részben az IT válság idején betöltött szerepének mellékhatása. A vállalatok a túlélés érdekében nagymértékben támaszkodtak a technológiára, ami az informatikai részlegek költségvetésének és folyamatos változásainak rovására ment.
"Noha az informatikára való erősebb támaszkodás a teljesítés terén gyakran pozitív hatással van az informatika megítélésére a nagyobb szervezeten belül, a legtöbb üzemeltető esetében a dolgok kiugró terhelésű feladatokból, évről évre (vagy, negyedévről negyedévre) drámai növekedési ütemű késésekből áll, és a jelek szerint a problémahalmaz folyamatosan növekszik" - mondta George Burns, az SPR felhőüzemeltetési szakértő a CIO Dive-nak.
A jelentés szerint az informatikai terhek egy részét a nem informatikai dolgozók viselik. A vezetők több mint fele szerint az üzleti egységek már most is többet tesznek az új alkalmazások beszerzéséért vagy fejlesztéséért, mint az IT. De a lemaradás felszámolását célzó, nem informatikai szakemberek által végzett munkára való átállás az alkalmazások minőségének romlását jelentheti - mondta Calkins.
Az egyik stratégia, amellyel a vállalkozások megoldhatják az informatikai lemaradást, az agilis megközelítés alkalmazása, a halasztott projektek végrehajtása felé történő iterálás. "Az agilis módszer megtanít minket arra, hogy a kis győzelmek és a gyors kudarcok, amelyek a helyesen meghatározott követelmények és elfogadási kritériumok közvetlen eredményei, az előrehaladáshoz szükséges összetett eredményekhez vezetnek" - mondta Burns.