Az új kutatások szerint a low-code térhódítása hamarosan a "hagyományos" műveleti formák háttérbe szorítását eredményezheti. A Mendix 2022 State of Low-Code című tanulmánya szerint a 2021-es 77 százalékról idén 94 százalékra emelkedett a low-code elfogadottsága, és 10-ből négy vállalkozás már most is alkalmazza a low-code-ot a kritikus üzleti megoldásokhoz. A jelentés idézi a Gartner előrejelzését, amely szerint a low-code vagy no-code alkalmazások aránya 2025-re 70 százalékra emelkedik a 2020-as 25 százalékról.
A Mendix a low-code számos előnyét vázolta fel, amelyek közül sok a világjárvány csúcspontján volt a legjelentősebb. Amikor az üzleti élet leállt és a gazdaságok befagytak, sok vállalkozás hihetetlenül nehéz döntések elé került. Minden kilencedik megkérdezett vállalkozás azt mondta, hogy ha nem alkalmazza a low-code-ot, akkor a hírneve megromlott volna, illetve olyan költségcsökkentő intézkedésekkel kellett volna számolnia, mint az árak emelése vagy a személyzet elbocsátása.
Így a válaszadók 69 százaléka úgy látja, hogy a kódnélküli technológia válságtechnológiából olyan alapvető technológiává vált, amelyet be kívánnak építeni a vállalkozásukba, hogy nagyobb kontrollt tudjanak gyakorolni például a költségek felett. A low-code kulcsfontosságú területei közé tartozik az IT, a gyártástechnológia, a terméktervezés és a minőségellenőrzés.
A fintech és insurtech vállalatokon túl a közszféra szervezetei is átvették a low-code technológiát. A Mendix kutatása szerint "a javított, központosított és egységesített állampolgári azonosító hitelesítés; a szolgáltatásokhoz való jobb hozzáférés; valamint a költségvetési és fizikai erőforrások jobb tervezése és kezelése" mind a low-code részeként játszódott le, amelynek hatásai átterjedhetnek más, a közszférával kapcsolatban álló vállalkozásokra is.
A hagyományosan személyes élményt nyújtó kiskereskedelem - nagyrészt a világjárványnak köszönhetően - digitalizálódott. A megfelelő szoftver kifejlesztése időigényes és költséges lehet, néhány kiskereskedő azonban a low-code-ot használta olyan dolgok megteremtésére, mint a digitális vásárlások átvétele, ami lehetővé tette számukra, hogy gyorsabban alkalmazkodjanak és versenyképesek maradjanak. "Az elmúlt két évben alapvetően megváltozott az üzletmenet. Ma már elengedhetetlenül fontos a műveletek digitalizálása, valamint a vásárlókkal és az alkalmazottakkal való kapcsolattartás különböző módokon és érintkezési pontokon keresztül" - jegyezte meg Tim Srock, a Mendix vezérigazgatója a TechRadar szerint.