Hirdetés
. Hirdetés

A Gartner megjelölte a CMO-k számára 2023-ban legfontosabb trendeket

|

A Gartner piacelemző cég szerint három olyan trend van, amely hatással lesz a CMO-kra 2023-ban, mivel egyre nagyobb nyomás nehezedik rájuk a hatékony növekedés előmozdítására egy elég zavaros időszakban.

Hirdetés

A Gartner felmérése szerint a marketingvezetők az új évbe lépve növekedési kényszerrel találják szemben magukat egy változékony környezetben, ahol a következő fő trendek hatnak rájuk:

- A változó vásárlói magatartás felerősíti a bizonytalanságot.
- A megterhelő keresztfunkcionális együttműködés rosszabb szervezeti eredményekhez vezet.
- A zavaró piaci dinamika erodálja a márkaérték hagyományos forrásait.

Trend 1: A változó vásárlói magatartás felerősíti a bizonytalanságot

Az infláció és a gazdasági bizonytalanság közepette a vásárlói kereslet és a vásárlói magatartás kiszámíthatatlanul ingadozni fog. Az infláció költségcsökkentő magatartásra ösztönöz: a Gartner 2022 szeptemberében több mint 1500 fogyasztó körében végzett felmérése szerint a fogyasztók 30 százaléka több bolti márkát vásárol, és csaknem ötödük csökkenti a személyes vásárlási látogatásokat a digitális vásárlás javára. Ez kihívást jelent majd a bevett márkák számára, hogy fenntartsák a márkapreferenciát, a prémiumokat és a hűséget.

Ráadásul a fogyasztók és a B2B-vásárlók többsége egyre inkább visszatartja majd a kereslet hatékony nyomon követéséhez vagy a többcsatornás elkötelezettség megteremtéséhez szükséges személyes adatokat, ami tovább súlyosbítja a CMO-k adatszolgáltatási kihívásait. A fogyasztói adatok védelmének fejlődő szabályozási és technikai biztosítékai, beleértve a böngésző cookie-k elavulását és az iOS és az Android új adatvédelmi funkcióit, szintén elavulttá teszik a bevált digitális marketing taktikákat.

Hirdetés

Trend 2: A funkcióközi együttműködés rosszabb eredményeket hoz

A stratégiai marketingprioritások - például az innováció, az ügyfélélmény (CX) és a digitális kereskedelem - túllépték a funkcionális határokat, és ma már vállalati szintű prioritások vannak, összetett, funkciókon átívelő végrehajtással. A közös prioritások elvonhatják a finanszírozást a marketingosztályoktól, amelyek költségvetése még nem tért vissza a járvány előtti szintre, és megterhelhetik a már így is megfeszített marketingcsapatokat, ami a kritikus marketingcélok alacsonyabb teljesítményét eredményezi.

A Gartner 2022 márciusában 405 marketingvezető körében végzett felmérése szerint azok, akik függetlenként jellemzik a megközelítésüket, csaknem negyedével teljesítik jobban az éves bevételi célokat, mint az önmagukat együttműködőnek nevezők. Bár a marketingvezetők elméletben úgy vélik, hogy együttműködő megközelítést kellene alkalmazniuk, azok, akik a gyakorlatban így tesznek, kisebb valószínűséggel haladják meg az ügyfélszerzési céljaikat.

Trend 3: A piaci dinamika megzavarása a márkaérték hagyományos forrásait erodálja.

A márkaérték olyan hagyományos forrásai, mint a márka elérhetősége, a márka pozitív hangulata vagy az észlelt megkülönböztető jegyek, az új erők megjelenésével nyomás alá kerülnek. A piacra lépő diszruptív piaci szereplők, a közönség megnövekedett elvárásai és az ismeretlen márkák digitális megismerésének könnyűsége a legfontosabb nyomásgyakorló tényezők. A közönség a márkaértékhez vezető hagyományos lineáris út minden egyes szakaszában zavarokkal szembesül:

- Tudatosság: Ez kihívást jelent minden márkának, hogy új csatornákon és innovatív stratégiákon keresztül építse és tartsa fenn a tudatosságot.
- Figyelembevétel: A Gartner által 2022 júniusában és júliusában megkérdezett 1999 alkalmazott, fogyasztó és B2B-vásárló több mint fele szerint ma már kevésbé fontos, hogy egy jól ismert márkát válasszon, mint 3 évvel ezelőtt.
- Márkahűség: Ugyanebből a felmérésből kiderült, hogy a közönség 75 százaléka keresett online információt egy korábban ismeretlen márkáról vásárlás közben, és a közönségnek csak 15 százaléka számolt be arról, hogy elkötelezett egy adott ismert márka mellett, ami aláássa az erős márka értékét a döntéskor.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.