Az üzleti intelligencia és azon belül a fejlett analitikai eszközök szegmense tehát az IT piac egészét tekintve is kivételesen előnyös helyzetben van. A kutatás arra is kitért, hogy a legtöbb szervezet a SAS alkalmazásait választja. Az üzleti intelligencia részhalmazait alkotó hagyományos lekérdezéseket generáló jelentéskészítő rendszerekhez képest a fejlett analitikai eszközök abban különböznek, hogy a múltra és jelenre vonatkozó riportok mellett választ tudnak adni arra is, hogy „Mi fog történni?” vagy „Mi a legkedvezőbb kimenet, ami bekövetkezhet?”. „Az alapvető kimutatások elkészítése szükséges, de nem elégséges eleme egy vállalat döntéshozatali folyamatának. A folyamatos tanuláshoz és előrelépéshez fejlett analitika kell, amely mélyebb informáltsághoz, és hosszan tartó versenyelőnyhöz vezethet nehezen kiszámítható gazdasági környezetben is.” – nyilatkozta az IDC kutatása kapcsán Musza István a SAS magyarországi cégvezetője. A kutatás szerint a SAS vezeti a fejlett analitikai eszközök piacát, értékesítéseinek volumene a tanulmányban szereplő többi 16 szállító összesített forgalmát is felülmúlja. A SAS az üzleti intelligencia szállítók teljes piacán a második, míg a hagyományos jelentéskészítő alkalmazások szegmensében az első öt szállító között szerepel. „Az üzleti intelligencia megoldásokon belül a fejlett analitikai eszközök piaca gyorsabban fejlődött az utóbbi három évben, mint a lekérdezés és jelentéskészítő megoldások szegmense.”- nyilatkozta Dan Vesset, az IDC üzleti analitikai kutatások programjának elnökhelyettese, és a szóban forgó elemzés társszerzője. „Véleményünk szerint ez a trend a következő időszak kihívásokkal teli gazdasági körülményei között is tovább folytatódik.” A SAS olyan koncentrált üzleti megoldásokat kínál, amelyek segítenek feltárni az adatok tömegében gyakran megbúvó lényeges információkat, hozzájárulva ahhoz, hogy a szervezetek megoldják komplex üzleti problémáikat, döntéseket hozzanak bonyolult kérdésekben, teljesítménymenedzsmentet végezzenek, mérhető üzleti célokat érjenek el, innovációra épülő fenntartható növekedést produkáljanak, vagy képesek legyenek előre jelezni, valamint kezelni a változásokat. “Profitorientált illetve non-profit szervezetek, állami szervek és oktatási intézmények alkalmaznak világszerte mintegy 45 000 helyen SAS megoldásokat a legkülönbözőbb területeiken, változó szabályozói és gazdasági környezetben. Még soha nem volt nagyobb igény a tényekre alapozott döntések és működő stratégiák iránt mint most. Az IDC kutatás azt igazolja vissza, hogy valóban komoly értéket képvisel technológiánk, amely iránt hosszú távú piaci kereslet mutatkozik. ”- zárta gondolatait Musza István. A SAS-ról A SAS üzleti analitikai szoftverek és szolgáltatások piacvezető szállítója, valamint a legnagyobb független üzletiintelligencia-fejlesztő. A vállalati intelligencia platformra épülő innovatív üzleti alkalmazások révén a SAS 45.000 vállalat számára nyújt támogatást a teljesítmény növeléséhez és a jobb döntések gyorsabb meghozatalához. 1976 óta a SAS világszerte a THE POWER TO KNOWŽ-t, vagyis a tudás hatalmát nyújtja ügyfeleinek. A SAS és a SAS Institute minden más termékének és szolgáltatásának a neve védjegy, illetve az Amerikai Egyesült Államokban és más országokban működő SAS Institute Inc. bejegyzett védjegyei. Az Ž szimbólum az USA-ban történt bejegyzést jelöli. Más márkákat és termékneveket az adott országban tartják nyilván védjegyként.
Válság idején fejlett analitikában bíznak a cégek
A folyamatosan szűkülő informatikai büdzsék ellenére a vállalatok növekvő mértékben költenek analitikai eszközökre az IDC legfrissebb kutatása, az Üzleti intelligencia eszközök világpiaci szállítóinak megoszlása 2008 (Worldwide Business Intelligence Tools 2008 Vendor Shares ) szerint.