Hazánkban kis- és középvállalkozások tucatjai mennek csődbe a ki nem egyenlített számlák miatt. A felmerülő pénzügyi kockázatok minimalizálása érdekében az Intrum Justitia, Európa vezető követeléskezelő vállalata a magyar piacon immár több mint 20 éve áll partnerei rendelkezésére. Magas színvonalú szolgáltatásai mellett szívesen segíti tanácsokkal is a KKV szektor tagjait. Nézzük, milyen lépéseket érdemes tenni annak érdekében, hogy elkerülhetők legyenek a késve fizető ügyfelek. • Vezessen be egy kiegyensúlyozott és szilárd hitelezési politikát a lehetséges kockázatok menedzselésére. • Ismerje meg alaposan azokat az ügyfeleit, akikkel üzleti tevékenységet folytat. Ellenőrizze rendszeresen elérhetőségeiket és cégbírósági státuszukat. • Kössön olyan szerződéseket, amelyek egyértelműen meghatározzák az adott ügyletekkel kapcsolatos összes feltételt (szállítási és fizetési határidő, teljesítés elfogadásának feltételei, vitás ügyek rendezésének módja, stb.) A vállalkozások pénzügyi kockázata nem csak az ügyfelek körültekintő megválasztásán múlik. Fontos, hogy a cégek tisztában legyenek azzal is, hogy saját működésük és kialakított belső folyamataik is nagy szerepet játszanak a sikerességükben. Minél kevesebb energiát fordít arra egy vállalat, hogy adósságait saját maga hajtsa be, annál több ideje marad a forgalmat és profitot biztosító alaptevékenységeire. • Szervezze meg úgy az értékesítési, a marketing és a pénzügyi feladatokkal dolgozó kollégák munkáját, hogy a számlázási folyamat során az esetleges mulasztások elkerülhetők legyenek. Fontos, hogy a kiállított számlák nyomon követése rendszeres legyen. • Kísérje figyelemmel a gazdasági és ágazati információkat, valamint a kiemelt ügyfelek fizetőképességét. Míg Nyugat-Európában követeléskezelési szolgáltatások igénybe vétele egy bevett szokás, Magyarországon a vállalatok jelentős része gyakran inkább a leírási veszteségként könyveli el a kifizetetlen számlákat. Pedig kifizetődőbb a követeléskezeléssel járó költségeket vállalni, hiszen a kintlévőségek beszedése nem lehetetlen feladat. • Küldjön gyors fizetési emlékeztetőket, és ahol lehetséges, számítson fel késedelmi kamatot. • A fizetési szokások és a fizetési képesség alapján értékelje egyenként ügyfeleit és szabja testre számlák kifizetésének határidejét. • Vonjon be követeléskezelő szakembert, hogy növelni tudja az adósság visszafizetésének valószínűségét. Ha egy vállalkozás nem kapja meg a fizetségét az általa nyújtott szolgáltatásért vagy termékért, akkor előfordulhat, hogy ő sem tudja kifizetni saját beszállítóit vagy alkalmazottait – így akár az egész vállalkozás léte és az ott dolgozók megélhetése is függhet egy-egy késve fizető ügyféltől. A követeléskezelési folyamatot újonnan szabályozó rendelkezések rendkívül jövedelmező pénzügyi konstrukciót kínálnak a hazai vállalkozások számára. Az Intrum Justitia, Európa vezető követeléskezelési szolgáltatásokat nyújtó vállalatcsoportja olyan testreszabott szolgáltatásokat kínál a KKV szektor vállalkozásai számra is, amelyek igénybevételével mérhetően javul a cash-flow-ja és hosszútávú jövedelmezősége. Ismerkedjen meg Ön is az Intrum Justitia egyedi szolgáltatásaival: http://www.intrum.hu/szolgaltatasok/
Üzleti útmutató a pénzügyek tudatos kezeléséhez KKV-k részére
A fizetési morál javulása nélkül nem csökkenthetőek hatékonyan a pénzügyi kockázatok