A díjazott pályázat a HP Project Portfolio Management (PPM) szoftverrel készült, az MKB Bank fejlesztéseinek egységes nyilvántartására szolgáló alkalmazást és a bevezetéshez kapcsolódó tanácsadást tartalmazta, amelyet a HP és az IDOM közösen valósított meg és vezetett be 2009. június 1-jén az MKB Banknál. Egységes folyamatok – könnyebb tervezés Az MKB Bank 2008–ban egy olyan egységes nyilvántartó eljárás és eszköz kialakításával bízta meg a HP-t, amely képes a bankban futó projekteket, fejlesztéseket, informatikai hibajavításokat és az ezekhez kapcsolódó informatikai és nem informatikai feladatokat egységesen és teljes körűen nyilvántartani. A megoldás a nyilvántartás alapján lehetővé teszi, hogy minden projekt minden erőforrás igénye egy helyütt látható legyen, illetve emberi, vagy anyagi erőforráskorlátok esetén a projektek egységes formában történő összevetése révén könnyebb a fontossági sorrendet meghatározni. Mindez természetesen a beruházáshoz szükséges erőforrások tervezését és biztosítását is nagymértékben megkönnyíti. PPM szoftver – projektmenedzsment elektronikus alapokon Az egyre nagyobb számban megjelenő és egyre összetettebb, a vállalatok több részét is érintő beruházások, projektek tervezése új kihívás elé állítja nem csupán a projekt menedzsereket, hanem a döntéshozókat is. Először is egységes formában össze kell gyűjteni a felmerülő ötleteket, javaslatokat, hiszen csak így lehet objektív kritériumok alapján értékelni, rangsorolni őket. Ezután lehetséges az egyes projektjavaslatok szimulációja, vagyis annak modellezése, hogy melyik mennyibe kerülne, hány embert foglalkoztatna, milyen eredményt hozna, mennyi ideig tartana, és természetesen a modellezésnek arra is választ kell adnia, hogy számszerűsíthető, racionális érvek mentén a vállalat melyik beruházásba vágjon bele, és melyiket halassza későbbre. Ebben nyújt segítséget a HP Project and Portfolio Management szoftvere, amely számítógépes alapokra helyezve cég szinten átfogja a fejlesztések kezelését a fejlesztési és módosítási igényektől a verzióváltásokig, egységesen lefed minden, a cégben használt üzleti alkalmazást, segítséget nyújt a fejlesztésekkel kapcsolatos adminisztrációs és nyilvántartási tevékenységekben, illetve támogatja az erőforrások tervezését, elosztását, és folyamatos egyensúlyban tartását, visszamérését. A PPM az összes üzleti, beruházási, illetve projekt igényt egy központi helyen tárolja, így egyszerűbben készíthetők jelentések, átláthatóbb a folyamat, a projektek teljes életciklusán keresztül követhetőek a pénzügyi műveletek, menedzselhetővé válnak a projektköltségek, ráadásul automatizált, bevált projektmódszertani - például PMI, PRINCE2 - folyamatok mentén szabályozható a projektek megvalósítása, és a szükséges pénzügyi és humánerőforrás is a projekt igényei szerint menedzselhető. „Köszönettel tartozunk az MKB Banknak és az IDOM-nak a közös munkában nyújtott erőfeszítésükért, amelynek sikerességét a hétköznapok során átláthatóbb és könnyebben tervezhető projektek, valamint a most elnyert itbusiness leadership award is mutatja.” – mondja Bukits Róbert, a HP Magyarország Szoftver Megoldások részlegvezetője. A HP nem először hódította el ezt az elismerést: a vállalat 2005-ben is pályázott, amikor az it business leadership award díját az „ICT-piac vevői oldal – Nagyvállalatok” kategóriában nyerte el.
Üzleti díj a HP Project and Portfolio Managementre épülő projektnek
A HP Magyarország Kft., az MKB Bank és az IDOM 2000 Konzulens Zrt. közös "Üzletre optimalizált szervezet – egységes fejlesztési folyamatirányítás" című pályázata nyerte az itbusiness leadership award díját a Projektfejlesztés – nagyvállalati kategóriában.