A magyarországi válaszadók közül magát technológiai újoncnak valló minden hatodik szülő[1] (16%) úgy nyilatkozott, hogy több mint egy hónapjába telt az ajándékba kapott technológiai eszköz beállítása. A Kaspersky "The Rise of Can You Just..." (azaz "Egyre több a "Tudnál-e segíteni...?" kérdés") című jelentése rámutat, hogy a szülőknek a barátok vagy a fiatalabb családtagok segítsége nélkül nehezükre esik a legtöbbet kihozni a technológiából és a kütyükből.
Ezek a megállapítások megalapozottak, ugyanis a felmérésben részt vevő, 16 évesnél idősebb gyermekeket nevelő magyar szülők 35%-a tartja magát technológiai újoncnak. Ezen szülők több mint fele (52%-a) számolt be arról, hogy napi szinten küzd technológiai kihívásokkal a nagyobb gyermekei[2] segítsége nélkül.
"A technológiai fontos része az életünknek, és biztos, hogy most karácsonykor is rengeteg kütyü volt a fa alatt. A megajándékozottak közül azonban sajnos sokan nem nagyon tudnak mit kezdeni ezekkel az ajándékokkal, és nem feltétlenül azért, mert nem érdeklik őket. Egyszerűen csak nincs elég önbizalmuk ahhoz, hogy beállítsák és használják az eszközöket. Igazán kár, hogy sok szülő kimaradnak a jóból" - mondja David Emm, a Kaspersky vezető biztonsági kutatója.
"Legyen szó azonban akár a legújabb okos hangszóróról vagy egy új táblagépről, a gyártók ma már egyre inkább arra törekszenek, hogy az eszközök már a dobozból kivéve egyszerűen használhatók legyenek. Ha egy kis útmutatást kapnak valamelyik szerettüktől vagy szaktanácsban részesülnek, akkor az idősebbek is pont olyan boldogan használják majd az új termékeket és szolgáltatásokat, mint a család fiatalabb tagjai."
Az idei ünnepi időszakban a szülők sok bosszúságtól kímélhetik meg magukat és rövidíthetik le az ajándékba kapott technológiai ketyerék beállítására fordított időt, ha megnézik a Kaspersky útmutatóit. Az ismertetők alapján tudni fogják, hogyan használják az ajándékba kapott eszközöket, és nem kell kérdésekkel nyaggatniuk a szeretteiket.
A kutatás módszere
A reprezentatív (nem, kor, régió) online felmérést az Arlington Research független piackutató ügynökség 13 országban (Egyesült Királyság, Ausztria, Franciaország, Németország, Magyarország, Olaszország, Japán, Hollandia, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc és USA) 2019. április első felében 11 000 ember részvételével készítette.
A Kasperskyről
A Kaspersky egy 1997-ben alapított globális kiberbiztonsági vállalat. A Kaspersky internetes fenyegetésekkel kapcsolatos tudását és biztonsági szakértelmét folyamatosan innovatív biztonsági megoldások és szolgáltatások fejlesztésére használja, hogy védelmet kínáljon vállalkozások, a kritikus infrastruktúra, a kormányok és a fogyasztók számára világszerte. A vállalat széleskörű biztonsági portfóliójába vezető végpont védelmi és számos speciális biztonsági megoldás és szolgáltatás tartozik, az összetett és fejlődő digitális veszélyekkel elleni küzdelem érdekében. Több mint 400 millió felhasználót védenek a Kaspersky technológiái, valamint 270.000 vállalati ügyfélnek segítenek megóvni azt, ami a legfontosabb számukra. További információ: www.kaspersky.com