Ezek a megállapítások rávilágítanak arra, hogy alapvetően fontos a személyes adataink és az online interakcióink bizalmasságának védelme annak érdekében, hogy a technológia vívmányait a javunkra fordíthassuk. A 23 országra kiterjedő új fogyasztói felmérés megállapításait tartalmazó jelentés az online adatvédelemmel kapcsolatos aktuális fogyasztói attitűdöket vizsgálja, valamint arra keresi a választ, hogy milyen lépéseket tesznek az emberek annak megelőzésére, hogy a privát adataik rossz kezekbe kerüljenek.
A fogyasztók elárulták, hogy nem csak a saját privát adataik miatt aggódnak, hanem a szeretteik adataiért is. A jelentésből kiderül például, hogy a fogyasztók 24%-a mondta azt, hogy a saját személyes adatai vagy a családjára vonatkozó információk a hozzájárulása nélkül kerültek nyilvánosságra.
Az ilyen jelenségek miatt a fogyasztók tudatosabb döntéseket hoznak a személyes adataik tárolásának módjáról és helyéről annak érdekében, hogy az arra jogosulatlan személyek ne tekinthessék meg vagy ne használhassák fel azokat. Az emberek jelentős hányada további intézkedéseket tesz az internetes böngészéskor, hogy elrejtse az adatait a kiberbűnözők elől (43%), az általuk látogatott weboldalak elől (41%), és más olyan személyek elől, akik szintén hozzáférnek az adott készülékhez (37%). Olyan fogyasztók is akadnak, akik óvakodnak attól, hogy a személyes adataikat a készülékeiken tárolják. Egyötödük (21%-uk) például arról is beszámolt, hogy aggódik a mobil készülékein használt alkalmazások által gyűjtött személyes adatok miatt.
Ezek az emberek úgy érezhetik, hogy elveszítik az ellenőrzést az adataik tárolási helye felett, és tisztában vannak a személyes adatok megosztásával kapcsolatos kockázatokkal. Ezért érthető módon nem akarják, hogy harmadik felek a tudtuk nélkül használják az adataikat.
"Számos módja van a digitális lábnyomunk ellenőrzés alatt tartásának. Az egyik az, hogy oda kell figyelnünk arra, kivel osztjuk meg a személyes adatainkat, és tudnunk kell, hogy miként használhatják fel őket. Minden, ami felkerül az internetre, hosszú ideig emberek széles köre számára marad hozzáférhető, ha csak nem teszünk konkrét intézkedéseket a védelem érdekében. Ha tudjuk, hogy miként tarthatjuk a személyes adatainkat biztonságban az interneten, és miként kezelhetjük hatékonyan az adataink tárolási helyét, akkor máris tettünk egy lépést a pozitív online jelenlét biztosítása, a személyes hírnevünk javítása és a jövőbeli lehetőségek megnyitása felé" - mondta Marina Titova, a Kaspersky fogyasztói termékek marketingjéért felelős vezetője.
A fogyasztóknak útmutatásra van szükségük az adataik titkosságának hatékonyabb védelméhez. Ebben az összefüggésben Patrick Penninckx, az Európa Tanács információs társadalommal foglalkozó részlegének vezetője elmondta:
"A Kaspersky évente lebonyolított globális adatvédelmi kutatása hasznos eszközt kínál annak jobb megismeréséhez, hogy mennyire vannak tisztában az internethasználók az adatvédelemhez fűződő jogaik gyakorlásának mikéntjével, és hogy általában miként vélekednek a személyes adatok védelméről. A Convention 108+ az adatvédelmi hatásfelmérések szélesebb körű, érdemi használatát és a beépített adatvédelem elvének alkalmazását javasolja, valamint proaktívabb hozzáállást ajánl az adatbiztonsági követelményekhez."
A Kaspersky a következőket javasolja a fogyasztóknak a személyes adataik biztonságban tartásához az interneten:
· Vezessenek listát az online fiókjaikról, hogy teljesen átlássák, mely szolgáltatások és weboldalak tárolhatják a személyes adataikat.
· Kezdjék el használni a "Privacy Checker" szolgáltatást, amely segít annak eldöntésében, hogy privátra állítsák-e a közösségi média profiljaikat. A privát profil megnehezíti, hogy a harmadik felek rábukkanjanak a nagyon személyes jellegű adatokra.
· Egy adott alkalmazás által tett potenciálisan veszélyes vagy megkérdőjelezhető kérések azonosításához és a szokványos engedélyek különböző típusaihoz kapcsolódó kockázatok megismeréséhez telepítsék fel a Kaspersky Security Cloud szoftvert. Ez a termék egy úgynevezett "Do Not Track" (azaz nyomon követés tiltása) funkciót is tartalmaz, amely megakadályozza a weboldalakon végzett műveleteket figyelő, információkat begyűjtő nyomon követő elemek betöltését.
· Az európai felhasználók az Undatify digitális asszisztens használatával egyszerűsíthetik le az interneten az engedélyük nélkül közzétett személyes adatok feletti ellenőrzés visszaszerzésének folyamatát. A Kaspersky által támogatott új szolgáltatás kapcsolatba lép azokkal a szervezetekkel, amelyek személyes adatokat tárolhatnak, így a személyes adatok a GDPR előírásainak megfelelően megoszthatók a felhasználóval, vagy akár törölhetők is.
A további megállapítások és a teljes A digitális magánélet védelme: a személyes védelem magasabb szintre emelése című jelentés elolvasásához keresse fel a következő weboldalt: hivatkozás.
A Kasperskyről
A Kaspersky egy 1997-ben alapított globális kiberbiztonsági vállalat. A Kaspersky internetes fenyegetésekkel kapcsolatos tudását és biztonsági szakértelmét folyamatosan innovatív biztonsági megoldások és szolgáltatások fejlesztésére használja, hogy védelmet kínáljon vállalkozások, a kritikus infrastruktúra, a kormányok és a fogyasztók számára világszerte. A vállalat széleskörű biztonsági portfóliójába vezető végpont védelmi és számos speciális biztonsági megoldás és szolgáltatás tartozik, az összetett és fejlődő digitális veszélyekkel elleni küzdelem érdekében. Több mint 400 millió felhasználót védenek a Kaspersky technológiái, valamint 270.000 vállalati ügyfélnek segítenek megóvni azt, ami a legfontosabb számukra. További információ: www.kaspersky.com