A vállalat emellett azt is bejelentette, hogy 2020 januárjában tervezi megnyitni az első latin-amerikai átláthatósági központját a brazíliai Sao Paulóban.
Piacvezető globális kiberbiztonsági vállalatként a Kaspersky mindig is elkötelezetten biztosította a legmegbízhatóbb és legerősebb védelmet ügyfelei adatai számára. A vállalat folyamatosan az ügyfélbiztonság javításán dolgozik, többek között például a digitális bizalomra épülő hatékony adatvédelem kialakításával. Éppen ezért Globális Átláthatósági Kezdeményezése keretében a Kaspersky az adattároló és -feldolgozó infrastruktúráját is átalakítja, és az alapfolyamatokat Oroszországból Svájcba költözteti, ami az európai felhasználókkal indult el.
A vállalat most egy újabb lépést tett meg ezen úton, ugyanis bejelentette, hogy az amerikai és a kanadai ügyfeleik adatait is Svájcba költöztetik, és ezentúl ott történik majd a feldolgozásuk. Ezeket az adatokat az ügyfelek önként osztják meg a Kaspersky Security Networkkel (KSN-nel), azzal a korszerű, felhőalapú rendszerrel, amely automatikusan feldolgozza a kiberfenyegetésekkel összefüggő adatokat. Ilyenek például a gyanús vagy korábban nem ismert rosszindulatú fájlok, amelyeket a vállalat termékei elküldenek a KSN-nek automatizált malware-elemzésre.
"Mindnyájan azt akarjuk, hogy adataink biztonságban legyenek. A mai digitális világban ez egy teljesen jogos igény. De biztosnak kell lennünk abban, hogy megbízhatunk az általunk választott digitális technológiaiszolgáltatásokban, mint például az okostelefonokban, a laptopokban, a mobil alkalmazásokban vagy a kiberbiztonsági megoldásokban. A bizalmat ki kell érdemelni, és mi a Kasperskynél azt az elvet valljuk, hogy egy vállalatnak folyamatosan javítania kell az átláthatóságát és az elszámoltathatóságát a kibertérben. Nagy örömünkre szolgál, hogy ismét előrébb léphettünk a nagy infrastrukturális projektünkkel, és hogy ígéretünkhöz híven más régióbéli ügyfeleink adatait is átköltöztethetjük az európai ügyfelek adatai mellé, amelyek feldolgozása már most is a svájci adatközpontokban zajlik" - mondta Anton Singarev, a Kaspersky közkapcsolatokért felelős alelnöke.
A vállalat a 2019. évi Párizsi Békefórumon tette meg erre vonatkozó bejelentését. Már a második alkalommal rendezték meg ezt a nemzetközi eseményt, amelyet a Kaspersky a Paris Call for Trust and Security in Cyberspace, vagyis a Bizalom és biztonság a kibertérben elnevezésű párizsi kiberbiztonsági kezdeményezés egyik első aláírójaként támogat.
A Kaspersky emellett azt is bejelentette, hogy új átláthatósági központot tervez nyitni Latin-Amerikában. Pontosan egy év telt el azóta, hogy a vállalat megnyitotta az első átláthatósági központját Zürichben (ez egy olyan dedikált biztonsági létesítmény, ahol a megbízható partnerek megvizsgálhatják a vállalat forráskódját), amely a Kaspersky jelenlegi és potenciális ügyfelei számára is egyaránt fontos és szükséges eszköznek bizonyult a kiberbiztonsági termékekbe és szolgáltatásokba vetett hitük és bizalmuk erősítéséhez.
Az ügyfelek igényeit kielégítve a cég az idén egy újabb átláthatósági központot nyitott Európában, ezúttal Madridban, és bejelentette azt is, hogy az ázsiai-csendes óceáni térségben, Malajziában is nyit egy átláthatósági központot, valamint azt, hogy a létesítmények újabb funkciókkal bővülnek. A központok látogatói tájékozódhatnak a Kaspersky szakmai és adatfeldolgozási gyakorlatairól, és megismerhetik a cég termékportfólióját is. Mindegyik átláthatósági központban lehetőséget biztosítanak arra, hogy összeállítsák a vállalat szoftverét a forráskódból, és összehasonlítsák azt a nyilvánosan elérhetővel. Ez a lehetőség példátlan mértékű bizalmat teremt a Kaspersky termékei iránt hiszen a látogatók a vállalat szakembereinek segítségével végezhetik el az összeállítási folyamatot.
"A speciálisan a biztonsági tájékoztatókhoz kidolgozott "három rétegű" megközelítésünk igen sikeresnek bizonyult, ugyanis így minden partnerünket a számára legmegfelelőbb és legszükségesebb fajtájú támogatásban részesíthetjük. Minden szükséges információt megadunk a partnereink számára, kezdve az átláthatósági és az adatfeldolgozási gyakorlataink megosztásától a forráskódunk rendkívül átfogó vizsgálatáig. Egyetlen kiberbiztonsági szolgáltató sem tett még ennyit a folyamatai és a technológiái átláthatóságának bemutatásáért, ezért nagyon örülünk, hogy élen járhatunk az egész iparág nyitottabbá és megbízhatóbbá tételében" - fejtette ki Anton Singarev.
A Kaspersky emellett a Bug Bounty (hibavadász) programjával sem állt le. 2018 márciusa óta a cég 66 hibáról kapott bejelentést, amelyek mindegyikét ki is javították. Eddig összesen 20 bejelentést jutalmaztak, a kifizetett jutalom összértéke 45 350 $ volt.
A Kasperskyről
A Kaspersky egy 1997-ben alapított globális kiberbiztonsági vállalat. A Kaspersky internetes fenyegetésekkel kapcsolatos tudását és biztonsági szakértelmét folyamatosan innovatív biztonsági megoldások és szolgáltatások fejlesztésére használja, hogy védelmet kínáljon vállalkozások, a kritikus infrastruktúra, a kormányok és a fogyasztók számára világszerte. A vállalat széleskörű biztonsági portfóliójába vezető végpont védelmi és számos speciális biztonsági megoldás és szolgáltatás tartozik, az összetett és fejlődő digitális veszélyekkel elleni küzdelem érdekében. Több mint 400 millió felhasználót védenek a Kaspersky technológiái, valamint 270.000 vállalati ügyfélnek segítenek megóvni azt, ami a legfontosabb számukra. További információ: www.kaspersky.com