Az Autonet csoport, a Romániában piacvezető és Magyarországon is jelentős piaci részesedéssel rendelkező alkatrész- és szolgáltatás-beszállító az elmúlt években már sikeresen működő, XAPT által fejlesztett iSCM (intelligent Supply Chain Management) integrált rendszerének továbbfejlesztésével bővítette bukaresti regionális logisztikai központját. Az iSCM intelligens rendszere biztosítja, hogy az Autonet rendkívül gyorsan és hatékonyan képes kiszolgálni ügyfeleit. „Az XAPT kiemelt figyelmet fordít az egyedi igényeket kielégítő, speciális iparági megoldásokra. Az Autonettel folyamatosan megújuló, hosszú távú együttműködést sikerült kialakítanunk. Szakembereink közös munkája eredményeképpen egy rendkívül sikeres projektről számolhatunk most be, amely nemzetközi jellege miatt is kiemelt figyelmet kapott vállalatunknál.” – mondta Ambrus Zsolt, az XAPT ügyvezető igazgatója. A két cég együttműködése 2007 őszén kezdődött, amelynek eredményeként az Autonet csoport 2010 januárjában átállt az XAPT által fejlesztett Microsoft Dynamics AX alapú iSCM integrált rendszerre. Az Autonet folyamatos logisztikai fejlesztésének keretében 2011 november végén a Bukarestben levő regionális logisztikai központjában az addig kézi technológiát egy új, félig automatizált raktárrendszer váltotta fel. A Microsoft Dynamics AX alapú vállalatirányítási rendszer, mely az XAPT raktárirányítási, szállítmányszervezési rendszerével került kiegészítésre, 460 egyidejű felhasználóval, 160 raktári online vonalkódos eszközzel, webes katalógus- és rendeléskezelővel, amely képes kezelni a kiugróan magas napi tranzakció mennyiséget is. Az XAPT iSCM megoldása a vállalati logisztikai területek lefedése mellett magában foglalja a vonalkód kezelést és a mobil eszközök használatát is. A rendszer egyidejűleg megfelel a romániai és a magyarországi jogszabályoknak is, így a pénzügyi és könyvelési feladatok végrehajtása zökkenőmentes. A vevői rendelések feldolgozása, a foglalás és kiszedési feladatok generálása az XAPT iSCM rendszerében történik. A bukaresti központ naponta 1 500 csomagot dolgoz fel, de az előrelátó tervezésnek köszönhetően lehetőség van ennek a számnak akár az ötszörösét is elérni. A rendszer működése Az Autonet ügyfélkiszolgálási rendszerének sajátossága, hogy a lehető legrövidebb szállítási idő alatt közvetlenül a vevő átvételi telephelyére kell az alkatrészeket szállítani. Az ügyfelek naponta akár többször is rendelhetnek. A csomagolási és szállítási költségek csökkentése miatt a raktárban különböző tárhelyeken tárolt cikkeket úgy kell kiszedni és csoportosítani, hogy minimalizálni lehessen a csomagolási és területhasználati igényeket, miközben figyelembe kell venni a menetrend szerint induló, kiszállítást végző gépkocsik indulási idejét is. Az új raktári technológiával szemben elvárás volt, hogy a kiszedés és a csomag-előkészítés sebességét optimalizálják, a csomagolási költségeket csökkentsék és az egységnyi tároló területre eső forgalmat jelentősen növeljék. Ezt a logisztikai feladatot az Autonet az SSI SCHÄFER PLC vezérlésű, szállítószalagos raktári rendszerének kialakításával és ennek a már működő XAPT iSCM integrált vállalatirányitási rendszerbe való integrálásával valósította meg. Az újonnan kialakított SSI SCHÄFER raktárrendszer egyik jellemzője, hogy három egymás feletti szinten helyezkednek el a tárhelyek, szintenként elkülönített folyosókkal és tárolási zónákkal. A raktári szintek közepén haladó szállító rendszer viszi a ládákat a megfelelő megállóhelyekre, illetve továbbítja a már kiszedett ládákat a csomagoló állomás felé. A rendszer biztosítja, hogy a ládák mind a bemeneti, mind a kimeneti oldalon akár több állomáson is megállhatnak, illetve adott ideig keringjenek, és ez idő alatt új feladatokat is rendelhetünk a ládákhoz. A kimenő illetve szállítói rendelések felvétele, kezelése a foglalási, betárolási illetve kiszedési feladatok létrehozása a Microsoft Dynamics AX rendszerben történik. A szalagokat egy PLC rendszer vezérli, amely a feladatokat az adott ládákhoz rendeli, majd azokat a megfelelő állomásokhoz irányítja. A ládák állomásra való megérkezése után a közvetlen kiszedési és betárolási folyamatok irányítása visszakerül az iSCM rendszerbe, és a vele online kapcsolatban álló vonalkódos eszközök segítségével történik meg az áruk fizikai könyvelése. A bevezetett rendszer a fent említettek mellett számos további innovatív logisztikai megoldást is tartalmaz, például az adott esetben az interneten rögzített vevői rendelés automatikusan beszerzést is generálhat, miközben a vevő azonnal pontos időpontot is kap, hogy mikor kerül a megrendelt alkatrész a menetrendszerűen induló szállítmányok segítségével átadásra. Külön ki kell emelni az automatikus GetWork funkciót, amely szintén az iSCM specialitása. A rendszer automatikusan figyeli, hogy az adott pillanatban milyen raktári feladatok vannak folyamatban, milyen prioritással és milyen határidőkkel. Ezeket összeveti az adott pillanatban rendelkezésre álló szabad erőforrásokkal, figyelembe véve azok területi elhelyezkedését, a rendelkezésre álló eszközöket, és ezek kombinációjaként milyen feladat osztható ki számra. Az igények és a lehetőségek függvényében optimalizálja és automatikusan kiosztja végrehajtásra a feladatokat, egyben rögzíti a végrehajtás legfontosabb paramétereit, hogy később a hatékonyság növeléséhez és a teljesítménybérezéshez szükséges adatok rendelkezésre álljanak.
Regionális logisztikai projektet zárt sikerrel az XAPT
Az XAPT már működő iSCM rendszerét bővítették egy új technológián alapuló raktári megoldással az Autonet bukaresti raktárában