A vállalatok egyik legnagyobb értéke a felhalmozott tudás, amelynek döntő többségét a legritkább esetben tárolják egy könnyen hozzáférhető, kereshető adatbázisban. A vállalatok egyik jelentős növekedésből fakadó problémája, hogy a korábban működő szóbeli kommunikációra már nem elegendő. Még a legszervezettebb vállalatoknál is külön adatbázisokban tárolják az adatokat, s a vállalati tudást megtestesítő információk nagy része soha nem kerül ezekbe az adatbázisokba. Nagyon sok információ nem tartozik senkihez, nem lehet kategorizálni. Ezért a magas-szintű szervezettséget megkövetelő, hierarchikus tárolást megvalósító rendszereknél rugalmasabb, dinamusabb információ-„közvetítés és megosztás”-ra is szükség van. Erre kínál megoldást a Vaporider*, amely lehetővé teszi, hogy a nehezen meghatározható illetékességű körű dokumentumokat különböző tematikájú tárolókba helyezzék két kattintással a felhasználók, ami után a program, egyfajta vállalati Twitter üzenetben értesíti a témával kapcsolatosan illetékes kollégákat. A Vaporiderrel pár kattintással elérhetővé válnak a különben elvesző, elsikkadó információk azok számára, akiknek igazán fontosak, de nem ők voltak az eredeti címzettek. Ezt úgy teszi lehetővé a megoldás, hogy a munkatársak továbbíthatják a nem az ő illetékességi körükbe tartozó dokumentumokat, akkor is, ha nem tudják ki lenne illetékes. A megoldás lehetővé teszi, hogy a megosztott információk könnyen kereshetőek legyenek ad-hoc módon. Az új megoldás segítségével a munkatársak az általuk megjelölt témakörökbe tartozó információk megjelenéséről automatikus értesítéseket kapnak, s a saját maguk által felállított információ-szervezési szabályaik szerint kezelhetik a digitális tartalmaikat. A Vaporider vállalati tudás- és információ rendszerező platform, amely a gazdátlan vagy az iktatási rendszerbe nem illeszthető információk manuális és automatikus rendszerezését és a dinamikus információ-áramlást segíti. A Vaporider nem váltja ki az intranetet és a dokumentum kezelő megoldásokat, hanem az oda nem való tartalmak számára kínál megoldást. A Vaporider egy spontánabb, rugalmasabb információ megosztási módot kínál annak érdekében, hogy az információk „ne ragadjanak be” valamely személyes információs térben. [i] *A Vaporider a latin “Vapor” szóból alkották, jelentése: gőz, pára. Az elnevezés az elpárolgó, elvesző információkra utal.[/i] A Vállalati Tudás Rendszerező platform Európai Uniós támogatással készült. A projekt összköltsége: 180 millió forint, és várhatóan ez év tavaszára elkészül. [i][/i]
Qualysoft - vége az elkallódott vállalati információknak
A Qualysoft Zrt. Vaporider alkalmazása csökkenti a vállalatoknál elkallódó információk körét. A Vaporider.eu címen ingyenesen kipróbálható alkalmazás fejlesztője azt ígéri, hogy kevesebb gazdátlan email és dokumentum végzi a süllyesztőben.