Fernanda Catarino, európai viszonteladói értékesítésért felelős vezetőnk ezzel kapcsolatban elmondta: "Rendkívül büszke vagyok a Fujitsu stabil alapokkal rendelkező, masszív partnerökoszisztémájára. Együtt hatékonyan tudunk segíteni ügyfeleinknek kinyerni az adataikban rejlő értéket. Kiváló pozícióból tudjuk támogatni a viszonteladói csatorna növekedését, és minden partnerünket megbízható tanácsadóként látjuk el a számára szükséges mértékű támogatással."
A viszonteladók támogatásának - árengedményekre, ösztönzőkre és jutalmakra épülő - régi módszere már nem alkalmas az IT-viszonteladók esetében. Ezért a Fujitsunál inkább a közös üzleti értékteremtésre összpontosítunk.
A piacon elsőként az árbevételre vonatkozó célszámok helyett a szakértelmet állítottuk partnerprogramunk középpontjába. Ám most itt az ideje, hogy új benchmarkot vezessünk be a viszonteladók támogatására. Meg kell kérdőjeleznünk a régi feltételezéseket, és az ökoszisztéma minden tagja számára új jövőt kell építenünk - a bizalom, a kölcsönös tisztelet és a hosszú távú siker jegyében.
Egyikünk sem boldogul ebben egyedül - együtt, ökoszisztémaként erősebbek vagyunk.
Nemrég felkértük az IDC-t, hogy tartson webináriumot az ökoszisztéma-alapú üzleti modellekről és partnerekre gyakorolt hatásáról, illetve a nekik kínált lehetőségekről. A Fujitsu ökoszisztéma-kezdeményezéseinek kiterjesztésével a partnerek egyre inkább hozzáférnek az újszerű együttműködés és a co-creation előnyeihez.
Az IDC négy részből álló blogsorozatot indított a témáról, amelynek első része áttekinti az új üzleti modellek működését és jelentőségét a partnerek számára. A következő részek részletesebben is foglalkoznak majd azzal, milyen előnyöket kínál az ökoszisztémában való részvétel a konkrét csoportok, például az adatvezérelt átalakulást segítő partnerek, a szolgáltatók és a digitálisinfrastruktúra-szakemberek számára.
Fontos, hogy a partnerek megértsék, miként változtatják meg az ökoszisztéma-modellek a munkavégzésük módját és azt, kivel dolgoznak együtt. Az ökoszisztémákon belül a különböző típusú partnerek új kapcsolatokat alakíthatnak ki, és a független vállalatok és kapcsolatok hálóján keresztül teremthetnek értéket.
Az ökoszisztéma-modellek egyben azt is jelentik, hogy a partnereknek máshogy kell gondolkodniuk az ügyfelekről. Régebben elég egyértelműen meg lehetett határozni, milyen szerepet játszik a partner egy harmadik fél termékének vagy szolgáltatásának biztosításában. Az ökoszisztéma-alapú üzleti modelleknél ez megváltozik, és sokkal képlékenyebbé, illetve felcserélhetőbbé válik a partner, az ügyfél és a szállító szerepköre.
Az ökoszisztéma-modellek előnye többek között, hogy segítségükkel a partnerek közelebb kerülhetnek az ügyfelekhez, jobban megismerhetik őket és segítséget tudnak nyújtani számukra a gyorsabb innovációhoz. Ennek eredményeképpen partnerként tudják kezelni az ügyfeleket, és a szorosabb kapcsolatból fenntartható üzleti előnyökhöz juthatnak. Részben ennek köszönhető az ökoszisztéma-alapú üzleti modellek lendületes fejlődése.
Az ügyfelek egyre inkább olyan szállítókat keresnek, akik jobban ismerik őket, és képesek célzottan együttműködni velük a kívánt üzleti eredmények elérését célzó megoldások megépítése és szállítása érdekében. Ezekhez a megoldásokhoz sok esetben több partner szakértelmére van szükség. Az ökoszisztéma-alapú üzleti modellek biztosítják a több partner bevonásához és az együttműködés megvalósításához szükséges platformot.
A partnerek új üzlet lehetőségekhez jutnak, ahogy a hagyományos lineáris csatornák helyét egyre lendületesebben veszik át az ökoszisztéma-alapú dinamikus együttműködési modellek.
Amikor a modell átáll a csatornáról az ökoszisztémára, a résztvevők új partnerkapcsolatokat építhetnek ki, együttműködhetnek más vállalatokkal, és új üzleti irányokat deríthetnek fel. Ezt a rugalmasságot egy olyan robusztus struktúra támogatja, amely elősegíti az ilyen üzleti kapcsolatok fejlődését. Ahhoz, hogy ez sikeresen megtörténhessen, szükség van egy összehangolásért felelős szereplőre, aki elkötelezett módon, hatékonyan építi és fejleszti a közös struktúrát.
Jellemzően az ökoszisztéma összehangolója biztosítja a platformot, a partnerek közötti kapcsolatokat és interoperabilitást megteremtő API-kat, valamint a gyorsított együttműködéshez szükséges kommunikációs csatornákat. Az ökoszisztéma iránti elköteleződéshez szükség van bizonyos szintű bizalomra a partnerek részéről: egyrészt a platformot használó többi partner felé, másrészt pedig az ökoszisztéma összehangolója felé.
Az ökoszisztémában való részvétel révén a partnerek új lehetőségekhez juthatnak azáltal, hogy más partnereknek is bemutathatják a képességeiket és szakértelmüket. Az összes résztvevő bevonhat releváns új partnereket a konkrét projektekbe. Az ökoszisztémán keresztül további készségekhez és szakértelemhez hozzáférő partnerek erősebb és mélyebb ügyfélkapcsolatokat építhetnek, kibővíthetik kapcsolataikat és olyan pozícióra foglalhatnak el, ahonnan még több területen (túl)teljesíthetik az ügyfelek elvárásait.
Az ökoszisztémán belüli együttműködést és co-creationt tudás- és folyamatmegosztás támogatja. Az ökoszisztéma-alapú üzleti modellen belül létrejövő értéket felerősíti a partnerek összekapcsolásából eredő hálózati hatás. A partnerek egyesített erőfeszítései felgyorsítják a megoldások kiépítését és a fenntartható versenyelőny megosztását, miközben az állandó innováció folyamatát is előmozdítják.
A több partner közreműködése miatt fennáll bizonyos kölcsönös egymásrautaltság és egymáshoz kötöttség, ami egyrészt megteremti a siker alapját, másrészt pedig az összes résztvevőt folyamatos hozzájárulásra ösztönzi. Az ökoszisztéma felfedezése vonzó lehetőség a partnerek számára, amely napról-napra erősödik. Az ökoszisztémán belül létrejövő új kapcsolatok az idő előrehaladtával szorosabbra fűződnek és sikeres partnerkapcsolatokká alakulnak.
Itt az ideje, hogy felfedezzük ezeket a lehetőségeket, és megértsük, hogyan járulnak hozzá az ökoszisztémák az üzleti ellenállóképesség megteremtéséhez és alapozzák meg a jövőbeni üzleti innovációt és relevanciát.
A blog következő részeiben közelebbről meg fogjuk vizsgálni, hogyan érvényesülnek ezek az előnyök a Fujitsu tágabb partnerközösségének különböző szegmenseiben. A sokféle szakterületet és kompetenciát lefedő, stabil és sokszínű partnerbázissal rendelkező Fujitsu számára minden lehetőség adott ahhoz, hogy erős ökoszisztémát építsen ki a jövőben ügyfelei támogatására.
Ha szeretne többet megtudni az ökoszisztéma-alapú üzleti modellek előnyeiről, és arról, hogyan vehetnek részt a Fujitsu partnerei hatékonyan az ökoszisztéma működésében, tekintse meg az IDC "Együttműködés, co-creation és co-opetition: az ökoszisztéma hatásai és lehetőségei a Fujitsu partnerei számára" című webináriumát.
A webinárium előadója az IDC szakembere, Margaret Adam, aki elmagyarázza, milyen jelentős következményei lesznek az ökoszisztéma-alapú üzleti modellekre való átállásnak Európa üzleti életére és társadalmára nézve. Megvizsgálja a váltás üzleti modellre és ügyfélinterakciókra gyakorolt hatását, és a technológiai partnerek egyre jobban összefonódó ökoszisztémájának jellegzetességeit.
A webináriumon megszólal Rudi Frickenschmidt, a Fujitsu ökoszisztémákért felelős vezetője, és Sander Rittersma, az SJ Solutions munkatársa is, akik elmesélik, hogyan valósítja meg a Fujitsu a gyakorlatban mindezt az SJ Solution co-creation és együttműködési alapokon létrejött "Green Cloud" megoldásánál.
A webináriummal és más témákkal kapcsolatos további részletekért keresse fel webhelyünket vagy vegye fel velünk a kapcsolatot.
A Fujitsu és az Intel technológiáira épülő hiperkonvergens infrastruktúra (HCI) megoldások jól skálázható teljesítményt, központi felügyeletet és szorosan összehangolt adatkezelést és feladatmegvalósítást biztosítanak a privát, a hibrid és többfelhős környezetekben. Az Intel® Xeon® Scalable processzorok, Intel® Optane™ technológiák és Intel® Ethernet termékek alkotta megbízható, optimalizált infrastruktúraplatform lerövidíti az információk megszerzésének idejét, csökkenti a karbantartási költséget és a TCO-t. Segítségükkel az adatközpont az üzleti igények növekedésével párhuzamosan, költséghatékonyan skálázható - és folyamatosan hasznosíthatja az Intel rendszeresen megjelenő innovatív, új platformjainak és technológiáinak előnyeit.
Vendégelőadó - Margaret Adam, IDC
Margaret Adam az IDC technológiai ökoszisztémákért felelős európai csoportjának alelnöke. Ez a csoport foglalkozik a szakmai és menedzselt szolgáltatásokkal, valamint a KKV-k, a startupok és a partnerek ökoszisztémáival.
Margaret Londonból irányítja az IDC e témákkal kapcsolatos kutatási, innovációs és szemléletformáló programjait. Ehhez pontosan kell ismernie, hogyan befolyásolják az átfogó iparági trendek a technológiai ökoszisztémát, valamint az ügyfelek technológiai partnerekkel ápolt kapcsolatait. Feladatai közé tartozik a következő generációs szolgáltatási partnerek és csatornák azonosítása, az innovatív gyakorlatra vonatkozó tanácsadás és a digitális átalakulás ökoszisztémára gyakorolt hatásának és lehetősége.
Facebook - Tumblr - Tweet