Az IDC szerint a szervezetek alig 35 százalékánál került alkalmazásba az összes lefejlesztett elemzőmodell, ami rengeteg elpazarolt energiát és pénzt jelent. Hiszen ne feledjük, csak idén 189,1 milliárd dollárt fektetnek be az üzleti analitika területén, vagyis a modellek monetizálása sosem volt fontosabb, mint napjainkban. Az üzleti analitikai piac vezetőjeként a SAS az utolsó mérföld megtételében, céljaik elérésében segíti partnereit az általa kínált megoldások, szolgáltatások és oktatás révén.
A már elérhető SAS ModelOps csomag a SAS Model Manager szoftverét és tanácsadói szolgáltatását ötvözi. A SAS tulajdonú és a nyílt forrású analitikai modellek kezelését, alkalmazásba vételét, felügyeletét, újra tanítását egyaránt egyszerűsíti, hatékonyságukat pedig a hozzá tartozó hivatalos tanácsadói szolgáltatás növeli. Ezenfelül a SAS új, ModelOps Health Check Assessment szolgáltatásával a szervezetek könnyebben optimalizálhatják üzleti modelljeik alkalmazásba vételét.
"Az iparág legnagyobb kihívásainak egyike, hogy az érintettek többsége nem tudja hatékonyan működtetni az analitikai modelleket" - mondta Dan Vesset, az IDC elemzéssel és információmenedzsmenttel foglalkozó részlegének alelnöke. "Számos szervezet adaptálta már az adatvezérelt kultúrát, mégis képtelenek az adatokra alapozott változásokat alkalmazni. Az analitikai befektetések célja a valódi üzleti érték teremtése, de a piac szereplőinek zöme ezt sosem éri el, vagy legalábbis az utolsó mérfölddel, az üzleti analitika bevezetésével és megfelelő működtetésével küzd.
" A megoldás egyáltalán nem elérhetetlen Jim Goodnight, a SAS vezérigazgatója szerint: "Nem az adat vezérli a szervezeteket, hanem a döntések. Az analitikai modellek képesek felfedni a hitelkártya-csalásokat, kezelik a banki kockázatokat, fejlesztik a marketing pontosságát és így tovább. A SAS pontosan tudja, hogyan dolgozzon együtt a vállalatokkal az utolsó mérföld sikeres teljesítése érdekében."
SAS: győzzük le együtt az utolsó akadályt!
A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás gyorsuló terjedésével az elemzőeszközök és modellek száma viharos tempóban növekedik. Éppen ezért a SAS fontosnak tartja, hogy a teljes elemzői életcikluson keresztül segítse a vállalatokat - az átlátható, és testre is szabható automatizált modellfejlesztéstől az emberi nyelven leírható modellek létrejöttéig és alkalmazásba vételéig.
A közelmúlt egyik nagy sikere a norvég Telenor nevéhez kötődik, ahol gyors és hatékony modellbevezetés zajlott a SAS együttműködésével. A Telenor Norway rendszereiben keletkező elképesztő mennyiségű ügyféladat személyre szabott felhasználói ajánlatok létrehozását teszi lehetővé. Mindössze 10-20 prediktív modellre volt szükség, hogy az adatokból megállapíthatóvá váljon minden egyes ügyfél vásárlási hajlandósága.
Az elemzés birtokában a SAS és a Telenor Norway létrehozta és gyakorlati használatba ültette az Automated Sales Tips (AST) eszközt. Az AST segítségével alig fél másodperc alatt meghatározható, melyik ajánlat a legjobb az adott ügyfél számára. A folyamatosan magas minőségről a prediktív modellek időbeli változásának SAS Model Managerrel történő megfigyelése és az adatok havi kiértékelése gondoskodik.
A SAS ModelOps-szal előre vezet az út
A McKinsey piackutató vállalat felmérése szerint a mesterséges intelligencia és analitika évente 9,5-15,4 billió dollárnyi értéket állít elő. Az elemzőmodellek valós környezetbe való átültetése nélkül azonban ennek a potenciálnak a java egyszerűen elvész. Ezen a problémán segít túljutni a rendszeresen, ütemezetten zajló frissítésekkel és telepítésekkel a SAS ModelOps, mellyel a modellek az adatkutatók laboratóriumából eljuthatnak a tényleges felhasználásig. Az elemzőmodellek kezelésével, skálázásával, megfigyelésével és szükség esetén újra tanításával a SAS ModelOps az a nyerő összetevő, amely valóra váltja az üzleti analitika ígéreteit.
A SAS ModelOps a modellfelügyeleti igények kielégítése mellett rendelkezik tanácsadói szolgáltatással is, mely az ügyfél egyéni követelményeinek figyelembevételével hozza ki a maximumot az üzleti analitika lehetőségeiből. A SAS ModelOps a következetes és folyamatos elemzésvégrehajtás érdekében együttműködik a SAS Model Managerrel. Emellett lehetővé teszi az összes modell teljesítményének nyomon követését az ügyfelek számára, gondoskodva az adatok és piaci körülmények változásának lekövetéséről.
Az utolsó mérföld megtételéhez az analitikának élnie kell az alkalmazásfejlesztéssel foglalkozó közösség, a DevOps együttműködéséből származó lehetőségekkel és alkalmaznia kell a bevált gyakorlatokat a modellek létrehozási és telepítési idejének lerövidítéséhez. A még idén megjelenő, technológiafüggetlen megközelítésű ModelOps Handbook kézikönyv pedig az analitikai életciklusok felgyorsításának lehetőségét kínálja a legjobb gyakorlatok ismétlésén keresztül. A csoportmunkára valamint a fejlesztési és telepítési fázisok közötti átadási eljárásokra fókuszáló kézikönyv csökkenti az üzleti elemzőmodellek használatba vételének idejét és növeli a létrehozásukhoz, tanításukhoz és finomhangolásukhoz szükséges kapacitást.
A SAS ModelOps Health Check Assessment révén az ügyfelek fizikai workshopokkal mérhetik fel szervezetük érettségét és készségét az üzleti modellek sikeres bevezetése és használata területén. A folyamat egyben jobb döntési folyamatok kialakítására vonatkozó értékeléseket is biztosít.