A jelenlegi kis- és középvállalatok többsége olyan keresőfelületet használ, mely segítség helyett inkább megnehezíti a mindennapi munkát: a találati listán sokszor csupán a rosszul megválasztott fájlneveket jeleníti meg. Ezért a vállalati dokumentumok közötti keresésre a Qualysoft Zrt. egy egyszerű és gyors alkalmazást hozott létre. „Az Infinica Content Cruiser névre keresztelt vállalati keresőfelületet a szigetek között cirkáló nyaralóhajó ihlette. Ezzel a programmal ugyanis valóban élmény a keresés” – mondja Bayer József, a Qualysoft Zrt. K+F részlegvezetője. Elmondása szerint az Infinica Content Cruiser azokon az oldalakon használható a legjobban, ahol a rengeteg oldal és dokumentum között nem találta meg a felhasználó a keresett információt a menüben, vagy gyakran csupán a nyitó oldalon. Sok portál találati listája nem visz közelebb a keresett információhoz, ezen az új tartalomszűrő- és navigációs felületen azonban a laikusok is könnyedén eligazodnak. „A Content Cruiser fontos eleme az önkiszolgáló ügyfélszolgálati portáloknak” – magyarázza Sövegjártó Róbert, a Qualysoft értékesítési igazgatója. A biztosítások és más szolgáltatási termékek árát az is befolyásolja, hogy az ügyfelek mekkora százalékát tudják ellátni önkiszolgáló felülettel. Addig, amíg egy ötperces ügyfélszolgálati telefonbeszélgetés önköltsége könnyen 500-800 forint lehet, addig egy olyan weboldal, ahova bejelentkezve az ügyfelek tájékoztatást kapnak saját adataikról, jóval hatékonyabb százezres ügyfélszám felett. Erről az Új Magyarország program által is támogatott fejlesztésről tehát nem túlzás azt állítani, hogy a modern ügyfélszolgálati portálok szép új világát hozhatja el a közeljövőben.
Keresés egy szép új világban
A legjobb keresőmotor még mindig az emberi agy. Az itthon újdonságnak számító, speciális vállalati dokumentumnavigátor éppen ezt a képességet használja ki. Ezt a Qualysoft önkiszolgáló ügyfélszolgálati portálokba építi, hogy az eddiginél gördülékenyebbé tegye az ügyfelekkel való kommunikációt.