A Gartner megállapítása szerint 2011-ben folytatódott a konszolidáció piacon, melyet továbbra is három nagy szállító határoz meg, és mely globálisan 12%-os növekedést ért el megelőző évben. A kutatás megjegyzi, hogy az új ügyfeleket sokkal inkább a pénzügyi funkcionalitások javítása ösztönzi CPM megoldások bevezetésére, mintsem a stratégiai szempontok (pl. profitabilitás modellezése) figyelembe vétele. A piacon már megfigyelhető a felhő alapú rendszerek megjelenése, de ez a bevételek elhanyagolható részét jelenti a hagyományos, on-premise (ügyfélnél telepített) megoldásokhoz képest. A vezető szállítók közül az SAP-nak közel 8500 ügyfele van e szegmensben, és a piaci átlag felett növelte árbevételét a vállalati teljesítménymenedzsment eszközök vonatkozásában. A felmérés szerint az SAP a CPM eszközök teljes vertikumára kiterjedő, jó minőségű megoldásokat kínál. A szoftvercég legutóbbi, 10.0 verziójú SAP BusinessObjects vállalati teljesítménymenedzsment portfoliójának elemei már tartalmaznak mobil applikációkat is, mellyel az irodán túli munkavégzés válik lehetővé. A Gartner hivatkozott felmérése: Magic Quadrant for Corporate Performance Management Suites, 2012.
Jól szerepel az SAP a vállalati teljesítménymenedzsment eszközök piacán
A vezető szállítók között szerepel az SAP a Gartner „mágikus négyzet” felmérésében, amely a vállalati teljesítménymenedzsment eszközök (CPM) globális piacát térképezte fel. A piacelemző ezen eszközök közé sorolja a tervezést, az előrejelzést, a profitabilitást, az optimalizációt, a stratégiai menedzsment, és a pénzügyi konszolidációt, a zárást segítő, valamint a pénzügyi jelentéskészítő alkalmazásokat. Azaz olyan megoldások, melyek a menedzsment, a pénzügy területet teszik hatékonyabbá