A Gartner egyik legújabb jelentésében* az adatminőség-biztosító eszközök piacát vizsgálta, és a végrehajtási képesség valamint a vízió teljessége alapján a SAS-t a vezetők síknegyedébe sorolta a piacot grafikusan ábrázoló ún. Magic Quadrantban (mágikus négyszögben). Az elemző cég a SAS® DataFlux® adatmenedzsment technológia értékelése során például a könnyű kezelhetőséget, a rendszer felépítésének egyszerűségét, a vevőtámogatást, a funkciók sokféleségét és a DataFlux megoldás jövőbeni termékfejlesztési ütemtervét emelte ki. A Gartner definíciója szerint az adatminőség-biztosítás célja, hogy az adatok alkalmasak legyenek az üzleti folyamatokban történő felhasználásra, amely jelentheti például egy cég alaptevékenységét, elemzéseket, döntéshozatalt, vagy a külső felekkel történő kapcsolatot. Az adatminőség kérdése nagy hangsúlyt kap egy szervezet működésében, hiszen a jobb adatok megalapozottabb döntéseket eredményeznek, a helytelen múltbeli adatok pedig pontatlan előrejelzésekhez vezetnek, és így igen sokba kerülhetnek. A különböző szabályozói megfelelőség, mint pl. Bázel 3, Szolvencia 2 biztosítása a pénzintézetekben szintén leginkább adatminőség kezelés, adatmenedzsment feladat. A menedzselhetőség, átláthatóság, auditálhatóság biztosítása megfelelő adatkezelési stratégiák, folyamatok kialakítását követeli meg. A szervezetek minden kétséget kizáróan kell, hogy bizonyítsák, jelentéseik megbízható adatokon, adatfeldolgozásokon alapulnak, a szerteágazó jellegű adathibák kezelésére rendelkezésre állnak a megfelelő eszközök, szabályzatok, folyamatok. Természetesen a megfelelésen túl számos további előnyt képes nyújtani a fejlett adatminőség menedzsment, amelynek pozitív hozadéka például a tényleges és lehetséges ügyfelek adataival foglalkozó marketing terület számára is kézzelfogható. A Gartner hivatkozott jelentése olyan szállítókat sorolt a vezetők szegmensébe, amelyek „az adatminőség-funkciók teljes körét tekintve erőteljesek", beleértve a hiányos, pontatlan és homályos értelmű adatok azonosítását; a szövegelemzést és szabványosítást; az összefüggő bejegyzések felismerését, összekapcsolását és egyesítését jelentő matchinget; a meglévő adatok új információkkal történő bővítését; és az adatok érvényességének ellenőrzését. „A vállalatok számára fontos, hogy egy platformot könnyen tudjanak használni, és hogy az eszköz gyorsan és egyszerűen legyen képes integrálni több adatforrást egy mesteradat rendszerbe. Az ügyfeleink vállalati vagyonként tekintenek az adatokra, és kulcsfontosságú üzleti információkat nyerhetnek ki belőlük a jobb és megalapozottabb döntések érdekében" - nyilatkozta Jim Davis, a SAS senior alelnöke és marketingigazgatója. Az adatáradat kezelése A felhalmozódott adatok és azok napi szintű növekedése olyan átgondolt adatkezelési stratégia kidolgozását teszi szükségessé, amellyel lehetővé válik a gyors és hiteles információszállítás, az adatmenedzsment működési költségeinek csökkentése és a felmerülő felhasználói igények gyors kiszolgálása. Ugyanakkor - többek között az intézmények összeolvadásából, vagy az intézmények közötti adatszolgáltatási kötelezettségből adódóan - az adatok számos különálló nyilvántartásban, adattárházban vagy adatbázisban találhatók, amely komoly adatminőségi és adatkezelési problémákat okozhat. A SAS nemrégiben jelentette be, hogy DataFlux leányvállalatát teljes egészében a saját szervezetébe integrálja, így még több tapasztalattal és szakértelemmel tud majd választ adni a vállalati részlegeken átívelő adatmenedzsment megoldások iránti növekvő igényre. Ennek a lépésnek köszönhetően a SAS-ügyfelek integrált információmenedzsment-stratégiát alakíthatnak ki, amely az adatkezelésen és irányításon túlmutatva támogatja az elemzést és a döntésmenedzsmentet. „Mivel tovább folytatjuk az információmenedzsment termékfejlesztési ütemtervünk végrehajtását, bizakodással tölt el bennünket, hogy bővülnek képességeink a big data környezetben és teljesen mértékben kihasználhatjuk a SAS platform virtualizált adatmenedzsmentet támogató komponensét - mondta el Davis. A Magic Quadrantról A Magic Quadrant (mágikus négyszög) a Gartner piacelemző cég szerzői joggal védett objektív kutatási eszköze, melynek újbóli felhasználása engedélyhez kötött. A Magic Quadrant a piac egy meghatározott időszakának grafikus ábrázolása. A Gartner azon elemzéséről szól, amely meghatározott gyártókat mér fel a Gartner által definiált piaci ismérvek alapján. A Gartner a Magic Quadrantban leírt egyik gyártót, terméket vagy szolgáltatást sem támogatja, és azt sem javasolja, hogy kizárólag a „vezetők" szegmensébe sorolt gyártók termékeit válasszák. A Magic Quadrant kizárólag kutatási eszközül, és nem konkrét cselekvési útmutatóul szolgál. A Gartner a jelen kutatásra vonatkozóan semmiféle, akár kimondott, akár beleértett garanciát nem vállal, ideértve bármiféle kereskedelmi alkalmasságot vagy bármilyen célra való alkalmazhatóságot. * Gartner, Inc., Magic Quadrant for Data Quality Tools, Ted Friedman, August 8, 2012. http://www.gartner.com/technology/reprints.do?id=1-1BOAK4L&ct=120809&st=sb A SAS-ról A SAS üzleti analitikai szoftverek és szolgáltatások piacvezető szállítója, valamint a legnagyobb független üzleti intelligencia fejlesztő. Innovatív megoldásai révén a SAS több mint 60.000 vállalat számára nyújt támogatást a teljesítmény növeléséhez és a jobb döntések gyorsabb meghozatalából származó hozzáadott érték biztosításához. 1976 óta a SAS világszerte a THE POWER TO KNOW®-t, vagyis a tudás hatalmát nyújtja ügyfeleinek.
Élmezőnyben a SAS az adatminőség-biztosító megoldások piacán
A SAS a korábban leányvállalataként működő DataFlux teljes szervezeti integrálásával bővíti adatmenedzsment képességeit