A szokásos üzletmenethez való visszatérés helyett a dolgozók immár világszerte a saját feltételeik szerint alakítják az üzleti világ jövőjét, legyen szó akár a szeretteikkel való több időtöltésről (47%), pénzmegtakarításról (41%) vagy távmunkáról (32%).
Hirtelen szembesülve azzal a ténnyel, hogy a munkaerő túlnyomó része távmunkában dolgozik, az üzleti vezetők most gyors alkalmazkodásra kényszerülnek a cégeik biztonságos és a rugalmas működésének további biztosítása érdekében, míg az alkalmazottak lehetőségként élik meg ezt a változást arra, hogy újraértékeljék a tegnap prioritásait, és a számukra igazán fontos dolgok köré építve tervezzék meg a jövőjüket. A munka és az otthoni élet átalakulásával most végre az alkalmazottak kezébe került az irányítás.
A korábbi merev munkarutin béklyóit lerázva a dolgozók újraértelmezik a "szokásos" munkavégzés fogalmát egy agilisabb, kényelmesebb, humánusabb munkakultúra kialakítására törekedve. A jövőben ötből majdnem második dolgozó (39%) szeretné elhagyni a 9-től 5-ig tartó munkarendet. Ez a szám a 25-34 évesek körében még ennél is nagyobb (44%), ami növekvő tendenciára enged következtetni. Hasonlóan nagy számban (34%) vannak azok is, akik örökre búcsút mondanának a fix irodai íróasztaloknak, és nagyjából harmaduk (32%) az ötnapos munkahéttől is szívesen megválna.
A kutatás arra is rávilágított, hogy az alkalmazottak csaknem egyharmada (32%-a) az új koronavírus hozadékaként jelentkező harmadik legnagyobb előnyként tekint a távmunkára. Az előnyök listáján egyébként az első helyen a családdal töltött idő (47%), a második helyen pedig a pénzmegtakarítás (41%) áll. Az előnyök túlnyomó része a munkán kívüli személyes gyarapodást szolgáló új lehetőségekkel kapcsolatos, amiből az látszik, hogy a munka és a magánélet közötti megfelelő egyensúly kialakítása egyre fontosabb szerepet kap.
Miközben azonban a dolgozók előremutatóbb és rugalmasabb munkamódszerekre kezdenek átállni, nagyon fontos, hogy a vállalatok növeljék és az igényekhez igazítsák az általuk biztosított támogatást. Tekintettel arra, hogy a munkavállalók jóval több mint egyharmada (38%) több technológiai támogatást szeretne a cégétől a távmunkához, még sosem volt ekkora igény az olyan eszközök és technológiák iránt, amelyek segítségével a felhasználók produktívak lehetnek, kapcsolatot tarthatnak egymással és biztonságban lehetnek.
Alekszander Mojszejev, a Kaspersky üzleti igazgatója elmondta: "Meghatározó pillanatokat élünk most át, amelyek nagyon izgalmasak. Világosan látszik, hogy a világjárvány felgyorsította a digitális átalakulást, valamint a munka és az otthoni élet egybeolvadását. Most azt látjuk, hogy a dolgozók arra használják a technológiát, hogy a saját kezükbe vegyék a jövőjüket, mindeközben a nagyobb szabadság és rugalmasság érdekében elöl járnak a változásokhoz való alkalmazkodásban. A vállalatoknak pedig szintén alkalmazkodniuk kell ehhez az új helyzethez, és a modern munkahelyeket produktívabbá, fenntarthatóbbá és formálhatóbbá kell alakítaniuk.
A Kaspersky az alábbiakat javasolja a szervezeteknek a rugalmasan dolgozó munkaerő biztonságban tartásához:
Gondoskodjanak az alkalmazottak kiberbiztonsági képzéséről. Akár otthonról, akár egy kávéházból dolgozik valaki, a távmunka teljesen más viselkedést és mentalitást kíván a dolgozóktól.
Növeljék a dolgozók kibertudását a Kaspersky automatizált biztonság-tudatossági platformjával, az Automated Security Awareness Platformmal, és motiválják őket a mindennapi életben szerzett tudás alkalmazására a [Dis]Connected játékkal.
Hozzanak kulcsfontosságú adatvédelmi intézkedéseket a vállalati adatok és eszközök védelme érdekében, többek között kapcsolják be a jelszóvédelmet, titkosítsák a munkaeszközöket és gondoskodjanak arról, hogy az adatokról mindig készüljön biztonsági mentés.
Teremtsék meg a biztonságot az irodán belül és kívül egyaránt. Ma már igen egyszerű biztosítani a dolgozók biztonságát az íróasztaluknál vagy akár útközben is a használt eszköztől függetlenül. Erre szolgálnak az olyan megoldások, mint például a Kaspersky Endpoint Security Cloud.
A "Munka jövőjének biztosítása" című teljes jelentés itt található. A Kaspersky Endpoint Security Cloud szoftverről és arról, hogy miként véd a folyton változó fenyegetések ellen, ezen a weboldalon található bővebb információ.
A Kaspersky a Censuswide független kutatócéget bízta meg, hogy végezzen felmérést Brazíliában, Belgiumban, Kínában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, Luxemburgban, Malajziában, Mexikóban, Hollandiában, Oroszországban, Spanyolországban, Dél-Afrikában, Törökországban, az Egyesült Arab Emírségekben, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban működő kis- és középvállalkozások (10-250 alkalmazott) 8076 alkalmazottjával 2020 októberében.
A Kasperskyről
A Kaspersky egy 1997-ben alapított globális kiberbiztonsági vállalat. A Kaspersky internetes fenyegetésekkel kapcsolatos tudását és biztonsági szakértelmét folyamatosan innovatív biztonsági megoldások és szolgáltatások fejlesztésére használja, hogy védelmet kínáljon vállalkozások, a kritikus infrastruktúra, a kormányok és a fogyasztók számára világszerte. A vállalat széleskörű biztonsági portfóliójába vezető végpontvédelmi és számos speciális biztonsági megoldás és szolgáltatás tartozik, az összetett és fejlődő digitális veszélyekkel elleni küzdelem érdekében. Több mint 400 millió felhasználót védenek a Kaspersky technológiái, valamint 250.000 vállalati ügyfélnek segítenek megóvni azt, ami a legfontosabb számukra. További információ: www.kaspersky.com