Az Európai Pénzügyi Menedzsment és Marketing Szövetség, a Mannheimi Egyetem és az SAP AG által közösen készített tanulmány szerint az üzleti intelligencia ezért kulcsfontosságú informatikai terület az európai bankok számára, amelyek 88 százaléka készül az adatminőség javítására a következő három évben. Az önértékelő kérdőívekre épülő vizsgálat során kiderült, hogy bár az ügyféltranzakciókkal, -elégedettséggel és viselkedéssel kapcsolatos adatok egyszerű elérhetősége ma még csupán a térségbeli bankok 23 százaléka számára realitás, 88 százalékuk 2009-re szeretné megvalósítani ezt az adatminőségi szintet. A régió bankjainak egyharmada elemzi ad-hoc jelleggel az ügyféladatokat. Csupán 11 százalékuk végez rendszeresen, egységes eljárás alapján adatbányászatot. Nyolcvankilenc százalékuk pedig arra készül, hogy ügyfélszegmensenként gyűjtse az adatokat vagy az összes releváns ügyféladatra, vagy pedig egyes adatcsoportokra (pl. reklamációk, értékesítési látogatások, számlázás) vonatkozóan.
Az üzleti intelligencia értéke
Az európai bankok mindössze 23 százaléka képes könnyen hozzáférni a végrehajtott tranzakciókkal kapcsolatos ügyfélinformációkhoz - állapította meg az európai, közel-keleti és afrikai régió 30 országának 125 lakossági bankja bevonásával végzett felmérés.