Egészen a közelmúltig a vállalatok java „behúzta a féket” ha ERP-rendszerük értékesítési és marketingirányú kiterjesztéséről esett szó. A CRM-bevezetések legfőbb gondja volt, hogy a cégektől folyamataik újraszervezését kívánták. Ez gyakran olyan mélységű kellett, hogy legyen, amit a cég működése és dolgozói már nem viseltek el. A marketing- és értékesítési munkatársak az ügyfélkapcsolat-kezelő alkalmazás bevezetésében gyakran csak korlátozást, plusz adminisztratív nyűgöt láttak – ismertette a kiindulási problémákat László János, a HostLogic szenior CRM tanácsadója. Az SAP alaposan megvizsgálta több száz cég kereskedő alkalmazottainak munkamódszerét. Többek között megállapították, hogy a munkatársak zöme a csoportos felhasználásra szánt szoftverekre, a Microsoft Outlook, illetve a Lotus Notes programokra támaszkodik. Alapvető követelmény lett tehát, hogy az új CRM-modul inkább ezek hátterében működjön. Így a végfelhasználók azokkal az eszközökkel dolgozhatnak tovább, mint korábban, miközben a CRM-rendszer a megfelelő adatokat egy gombnyomással szinkronizálja, hogy ott a marketing, illetve az értékesítés átfogó céljait szolgálják. Innentől tehát a CRM-tudásbázis a valós folyamatokból táplálkozik, a munkatársra pedig gyakorlatilag nem hárul plusz teher. Ennek révén ugyanakkor lesz közös ügyféladatbázis, lehetőség van különböző riportok összeállítására akár automatikusan, akár kézzel, és könnyebben támogathatók az ügyfélfolyamatok, prognosztizálhatóvá válik a bevétel. Természetesen az új megoldás elsősorban azon vállalatok számára készült, melyek már eddig is SAP-t használtak, és a sikeres működtetéséhez elegendő a folyamatok már meglévő szabályozottsága, metodikája – összegzett László János.
Az újraszervezésnek vége
Új szemléletű ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) megoldást dolgozott ki az SAP. A Sales express (SxP) modul a vállalatok valós, hétköznapi szokásaihoz alkalmazkodik, ahelyett, hogy a folyamatok jelentős újraszervezését igényelné. Az SAP az új megoldást Magyarországon a HostLogic Kft.-vel közösen mutatta be.