A több nagykereskedelmi telephellyel, raktárakkal és számos kiskereskedelmi bolttal rendelkező MELINDA INSTAL fő tevékenysége épületgépészeti valamint fürdőszobai felszerelések és berendezések értékesítése kiskereskedelmi és nagykereskedelmi csatornákon. Az erdélyi cég 2007 őszén döntött úgy, hogy a logisztikai és raktári folyamatait automatizálni kívánja, és mobil eszközök használatára szervezi át. A kiválasztási folyamat az igények és elképzelések pontos megfogalmazását követően indult el és közel egy évig tartott. A kiválasztásban résztvevő csapat jellemzően a vállalat vezetőségéből tevődött össze, lefedve az összes fontos üzleti területet. A vizsgált megoldások és cégek között számos nemzetközi és romániai rendszer, ezek szállítói valamint egyetlen magyarországi szállító, az XAPT szerepelt. A döntésben fontos hangsúlyt kapott, hogy az XAPT Microsoft Dynamics AX alapú megoldása egy rendszerben biztosítja a kritikus területek lefedését, a logisztikától, a raktárirányításon, a vonalkód kezelésen és a mobil eszközök használatán keresztül egészen a romániai jogszabályoknak megfelelő pénzügyi és könyvelési feladatokig. A világszínvonalú Microsoft Dynamics AX alapú iSCM (intelligent Supply Chain Management) integrált rendszert az XAPT kifejezetten a hasonló tevékenységet folytató cégek számára fejlesztette ki, hozzásegítve ezzel a vállalatokat lehetőségeik minél hatékonyabb kihasználásához. A székelyföldi cég nagy hangsúlyt fektet az informatikai rendszerei fejlesztésére, így a vállalatirányítási rendszer kiválasztására is. Azért esett a választásuk az XAPT által fejlesztett megoldásra, mert annak minden funkcionalitása megfelel elvárásaiknak és rugalmasságánál fogva gyorsan és költséghatékonyan a folyamataikhoz, valamint egyedi igényeikhez igazítható. Az XAPT referenciái, a szakértők felkészültsége és szaktudása, a logisztika és disztribúció mint iparág iránti elkötelezettsége, valamint az erdélyi jelenlét erőteljes fokozása irányába tett erőfeszítések szintén szerephez jutottak a döntésben. A kiválasztást követő időszakban (2009 elején) még nem indult el a bevezetés mivel a MELINDA INSTAL számára az egyik fontos válságintézkedés az összes beruházás felfüggesztése volt. Az év első nyolc hónapjában megvalósított eredmény viszont várakozáson felül alakult, így kedvező kilátások mutatkoztak arra, hogy a székelyudvarhelyi székhelyű országos szereplő egyike lesz azon kevés cégeknek, melyek sikerrel veszik a jelen válság kihívásait és megpróbáltatásait. Mindez lehetőséget teremtett a projekt indítás kedvező elbírálására, amelyhez a szeptember 30-án aláírt kétoldali szerződés megadta a jogi keretet is. A megvalósítandó projekt méretét jelzi, hogy a rendszerrel kezdetben közel 150 felhasználó fog dolgozni. A bevezetési projekt 2009 októberében indult el és várhatóan 12 hónap alatt fejeződik be. „Nagy örömömre szolgál, hogy hosszú előkészítő munka után sikerült egy dinamikusan fejlődő, innovatív székelyföldi cégcsoport további fejlődésében szerepet vállalnunk az általunk fejlesztett megoldás bevezetésével” – nyilatkozta dr. Schvarcz Zoltán, az XAPT Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. „Egy több évvel ezelőtt megfogalmazott és előkészített tervünk vált valóra. A tulajdonosok számára is világossá vált, hogy cégünk stabil, ütemes fejlődésének alapfeltétele egy rugalmas, vállalatunk jelenlegi és jövőbeli igényeinek lefedésére megfelelő integrált vállalatirányítási rendszer bevezetése. A Microsoft közép- és nagyvállalatok számára kifejlesztett szoftver-csomagja bizonyult a legmegfelelőbbnek, melynek bevezetése egy újabb meghatározó mérföldkővel gyarapítja az elmúlt évek számos hasonló fordulópontot eredményezett sikersorozatunkat” – tette hozzá András Lehel, a MELINDA INSTAL vezérigazgatója. XAPT Hungary Kft. Az XAPT Hungary Kft. a Microsoft Dynamics AX (korábbi nevén Axapta) közép- és nagyvállalati vállalatirányítási rendszer legnagyobb forgalmazója Magyarországon és a közép-kelet európai térségben, teljeskörű szolgáltatást nyújtva az értékesítés, bevezetés, testreszabás, oktatás és támogatás terén. Kiterjedt projekttapasztalattal, saját fejlesztésű iparági megoldásokkal és kiegészítő termékekkel az XAPT Hungary Kft. rendkívül eredményesen tud részt venni a Microsoft Dynamics AX bevezetési projektekben. Portfóliójában szerepel továbbá a Microsoft Dynamics NAV (korábbi nevén Navision), a Microsoft Dynamics CRM az ügyfélkapcsolatok hatékonyabb kezelésére, valamint több partnere terméke, így a TARGIT üzleti intelligencia és döntéstámogató, az Atlas xl jelentéskészítő, az AgilePoint üzleti folyamatmenedzsment és a ThinPrint nyomtatási megoldás. Az XAPT Hungary Kft. által bevezetett rendszerek száma meghaladja a 200-at, a felhasználószám pedig az 5000-et, árbevétele 2008-ban több mint 3 milliárd forint volt. Az XAPT ügyfelei közé tartozik például a Diego, a Masterplast, a Marso, az Autonet, a Hansa-Kontakt, a Budafer és a Beltex-Bunzl. Eredményes és színvonalas tevékenységének köszönhetően az elmúlt nyolc év mindegyikében az XAPT Hungary Kft. nyerte el a legsikeresebb Microsoft partneri kitüntetést. Az XAPT Hungary Kft. 2005-ben Microsoft Gold Certified Partner státuszt szerzett a Microsoft Business Solutions és a Business Process and Integration kompetenciák alapján. A Microsoft a közép-kelet európai partnercégei közül ismét az XAPT-ot választotta a 2009-es Év Partnerének a Microsoft Dynamics vállalatirányítási rendszerek forgalmazása kategóriában a disztribúció és nagykereskedelem területén. Az XAPT Hungary Kft.-t a Microsoft 2006-ban, 2007-ben és 2008-ban Microsoft Dynamics President’s Club, 2007-ben és 2008-ban Inner Circle díjjal tüntette ki. Weboldal: www.xapt.hu Melinda Impex Instal Rt. A helyi tőkével működtetett cég központja Székelyudvarhelyen helyezkedik el, ahonnan a közel 40 millió EUR árbevételt (2008) regisztráló vállalkozás irányítása valósul meg. A Melinda cégcsoport egyik jelentős pillére; a testvérvállalattal – Melinda Impex Steel – együtt biztosítják a csoport közel 80 millió EUR üzleti forgalmát, ezáltal Székelyföld meghatározó gazdasági szereplőjévé nőtték ki magukat. A Melinda Instal 2003-ban alakult, amely az 1994-ben létrejött anyacég (Melinda Impex Kft.) épületgépészeti üzletágát vette át és indította el a rohamos fejlődés útján. A cégcsoport még az új millennium első éveiben egész országra kiterjedő partneri hálózatot épített ki, melyet elsősorban a székelyudvarhelyi raktár és logisztikai rendszer látott el. Azonban hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a központ erőforrásaira támaszkodó disztribúciós hálózat hosszú távon rugalmatlan és kockázatossá válik, ellehetetlenítve a fejlődést és a piaci részesedés növelését. Ezért a vállalat stratégiai csoportja kidolgozott és életbe léptetett egy területi terjeszkedési tervet, melynek értelmében 2005-től kezdődően több kirendeltséget alapított országszerte, így Bukarestben, Temesvárott, Marosvásárhelyen, Nagyváradon, Bákóban, Brassóban és Craiován is, melyek révén 12-re emelkedett a cég telephelyeinek a száma. Ezen stratégia gyakorlatba ültetésének eredménye a Melinda Instal saját tevékenységi területén elért előkelő 5. helyezés, amit az elkövetkező években még javítani fognak. A cég termékportfoliója több mint 8.000 cikket számlál 160 kategóriába sorolva, melyeket számos európai és ázsiai gyártóktól szerez be és értékesít közel 3.000 partnernek országszerte a különböző értékesítési csatornáin keresztül. A cég történetében több olyan mérföldkő volt, mely meghatározta és továbblendítette a fejlődés útján, a cég tulajdonosai és vezetősége számtalanszor tettek tanúbizonyságot innovációról, megújulásról és éles szemű jövőbe látásról, mely révén a Melinda Instal országos és nemzetközi elismertségre tett szert. Weboldal: www.melindainstal.ro
Az első Microsoft Dynamics AX alapú integrált logisztikai és raktárirányítási rendszer Székelyföldön
A székelyudvarhelyi MELINDA IMPEX INSTAL (röviden MELINDA INSTAL) az XAPT által fejlesztett Microsoft Dynamics AX alapú integrált vállalatirányítási rendszer bevezetése mellett döntött, amely magában foglalja a raktárirányítást, a szállítmányszervezést és a teljeskörű vállalatirányítást.