Egy technológia sikerét ma már nem a rendelkezésre állási időben, a teljesítményben vagy a kapacitásban kell mérni. A megoldás értékét az határozza meg, hogy mennyivel járul hozzá az adott üzlet sikeréhez, és ezt az elégedettség, a növekedés, a hozzáférhetőség és a nyereség mutatói alapján lehet lemérni. Ez volt az üzenete annak, amit a Xerox vállalat vezetői globális fórumok keretében több kontinensen is előadtak. „Az üzleti vezetők ritkán beszélnek műszaki megoldásokról, pedig vállalkozásuk sikere nagyban múlik ezeken is” — magyarázta a Xerox elnök-vezérigazgatója Ursula M. Burns, a las vegasi Forrester IT fórumon tartott előadásában. „Ehelyett inkább az érdekli őket, hogy az adott technológiából származó szellemi többlet mennyire újítja meg üzletük működését, és mennyiben segít megoldani olyan komplex problémákat, mint a törvényeknek való megfelelés, az ügyfelek megtartása vagy a globalizáció kérdésköre. A Xerox segít ügyfeleinek a technológiai és a szolgáltatási lehetőségeket kiaknázva összekapcsolni az üzleti tudást az üzleti folyamatokkal, hogy készen álljanak a valódi üzletre.” Burns gondolatait idézve az amszterdami Informatikai Világkongresszuson tartott beszédében, Lynn Blodgett, az ACS — a Xerox leányvállalatának — vezérigazgatója rávilágított, hogy a műszaki megoldások és azok folyamatos fejlődése hogyan segíthetnek akár társadalmi problémák megoldásában is. „Az, hogy képesek vagyunk a rendezetlen információtömeget összegyűjteni, feldolgozni, és hasznos adatokká szervezni, segíthet megoldanunk az előttünk álló sürgető problémákat akár az egészségügy, akár az oktatás terén” — mondta Blodgett. Burns szerint a technológia az egyszerű feladatok fegyelmezett ellátásától mára az üzletvitel alappillérévé fejlődött: e folyamat felismerése indította a Xeroxot az ACS vállalat felvásárlására. A munkafolyamatokat, a kommunikációt és automatizálást összehangolva, az ACS és a Xerox azon dolgozik, hogy segítsen a szervezeteknek ügyfeleik kibővült igényeit is kielégíteni. Az új felfogás szerint a Xerox a hagyományos outsourcing szolgáltatásokat saját szellemi tőkéjével egészíti ki: az üzleti vállalkozások alapját képező dokumentumok tökéletes ismeretével és kezelésével, illetve azzal, hogy biztosítani tudja a szervezetek gerincét képező műszaki megoldások, szoftverek és munkafolyamatok lehető leghatékonyabb és leggördülékenyebb működését.
A Xerox vezetői a műszaki megoldások új üzleti szerepéről beszélnek
Burns és Blodgett előadásai az intelligens IT megoldások iránti új igényekről.