Sliedrecht, Hollandia, 2012. június 28. – A globális UNIT4 szoftvervállalat a mai napon bejelentette, hogy a UNIT4 Solution Store-ban immár elérhetővé vált 35, feladat-alapú, kulcsrakész és gyorsan telepíthető üzleti intelligencia (Business Intelligence – BI) applikáció, használat-alapú, felhasználónkénti/havi előfizetéses konstrukcióban. A BI megoldások első szériája kilenc olyan problémakört ölel föl, amelyek gyakran ismétlődő kihívást, kockázatot és/vagy lehetőséget jelentenek egy adott vállalat specifikus szerepköreit betöltő munkatársak életében. A UNIT4 6 hónappal ezelőtt tett ígéretet arra, hogy 2012 júniusában megjelenő terméke alapjaiban változtatja majd meg az üzleti analitikai szoftverek piacát, újgenerációs BI megoldásai újfajta implementációjának, értékesítési és felhasználási módjának köszönhetően. A UNIT4 Business Analytics Apps névre hallgató vadonatúj termékskála mobil módon elérhető, előre integrált és cserélhető applikációi áttörik a nagy ERP szállítók és azok “mindent vagy semmit” típusú analitikai szoftvermegoldásai által felállított korlátokat. Az elemzők által “új, fogyasztói típusú IT”-nak nevezett, egyre erősödő felhasználói igényre reagálva az új UNIT4 Business Analytics Apps termékskála gyorsabb, könnyebb és célzottabb utat biztosít a BI-hoz az alkalmazottak számára, a vállalati hierarchia bármely szintjén. Ezen applikációk rendkívül gazdaságos megoldást jelentenek a kisebb, vagy közepes vállalatok számára is. A “falatnyi”, egymással összekapcsolható alkalmazások 90%-os készültségben vásárolhatók meg az online UNIT4 Solution Store-ból és akár 2 nap alatt használatba vehetők, akár 6 dollár per felhasználó/per hónap áron. Ez a hozzáférhetőség és megfizethetőség markáns eltérést jelent a piacot jelenleg uraló több mint 20 éves BI megoldásszállítók által képviselt módszerektől, amelyek a közepes vállalatok számára megfizethetetlenül drágák és továbbra is nehezen implementálhatók, illetve módosíthatók. Ezek az elavult megoldások első sorban egy szoftver felvásárlás-áradatnak köszönhetően jöhettek létre egy évtizeddel ezelőtt és sokkal nagyobb és nehézkesebb ERP megoldások „tetején” állnak. A UNIT4 Business Analytics Apps a UNIT4 Agresso-t és Coda Financials-t használó ügyfelei számára érhető el jelenleg, és kibővíti ezáltal a vállalat változásközpontú törekvéseinek körét. A vállalat világszerte ismert a Folyamatos Változásban Lévő Vállalatok (Businesses Living in Change – BLINC™) számára kínált, post-implementációs agilitást biztosító, költséghatékony megoldásairól. Megrendelés online módon, kulcsrakészen a Solution Store-ból; Napokon belül használatba vehető megoldások; Néhány dollár költség havonta A tipikus vállalati analitikai szoftvermegoldások hosszú sales és implementációs ciklussal rendelkeznek. Mivel a vállalatok a szoftverlicensz és karbantartási költségek fedezésére évente összességében többmilliárd dollárt költenek, nagy odafigyeléssel választják ki a támogatott vállalati területeket, előírásokat és adatforrás-kapcsolatokat a költségek lehető legalacsonyabb szinten tartása érdekében. A versenytársak installációs folyamatainak befejezésére általában több hónapot vagy akár több évet is várni kell, és erősen igénybe veszik az IT erőforrásokat is. Az implementáció befejezése után ezeket a megoldásokat igen bonyolult a későbbiekben az új piaci és vállalati követelményekhez igazítani. És ez ismét jelentős költségeket és erőforrás-igénybevételt jelent a szervezet számára. Ezzel szemben az új UNIT4 Business Analytics Apps ügyfelek bármely, internethez kapcsolható eszközön elérhetik a UNIT4 Solution Store-t, kiválaszthatják az egyes feladatoknak vagy előírásoknak megfelelő megoldást; használat alapon fizetnek a megoldásokért; kívánságlistát állíthatnak össze jövőbeli igényeik szerint; értékelhetik az egyes megoldásokat és csatlakozhatnak egy közösségi együttműködéshez is kommentjeik segítségével. Amint egy rendelés megtörténik, a Store automatikusan hozzárendel egy tanácsadó csapatot, amely elvégzi a szükséges konfigurációkat. Az első UNIT4 Business Analytics Apps alkalmazások aktiválása csupán két-három napot vesz igénybe, vagy ennél is kevesebbet. A további megvásárolt termékek telepítése még gyorsabban történik. A UNIT4 a négy napos „Csináld magad” tudástranszfer program segítségével lehetővé teszi az ügyfelek számára azt is, hogy saját maguk konfigurálják az applikációkat, külső tanácsadói segítség nélkül. „A gyors, két/három napos professzionális szolgáltatás csomag kulcsrakész állapotba hozza ezeket az applikációkat azok számára, akik gyorsan és egyszerűen szeretnének hozzájuk jutni. De van egy opciónk a gyakorlott felhasználók számára is, akik szeretnék megismerni és kiaknázni a különféle add-on funkciókat” – mondta Ton Dobbe, a UNIT4 termékmarketingért felelős alelnöke. „Felméréseink alapján elmondhatjuk, számos olyan gyakorlott felhasználó van, aki örömmel építené fel saját informatikai környezetét. A felhasználók e csoportja – az adatmodellezésben, új adatforrások vagy munkafolyamatok felállításában, interaktív riportok készítésében, stb. otthonosan mozgók - számára kifejlesztettünk egy felhasználóbarát megoldásépítő eszközt is, amely reményeink szerint egy klasszikus és közkedvelt megoldásépítő környezetté válik, ahol a kreatív felhasználók a UNIT4 ügyfelei számára hasznos új, kulcsrakész megoldásokat írhatnak és posztolhatnak az online Solution Store-ban.” A BizTechReports a mai napon közzétett egy új tanulmányt, amely szerint az IT döntéshozók és az üzleti felhasználók egyaránt úgy vélik, a piac korábbi üzleti analitikai eszközei túl drágák, túlzottan centralizáltak és lassan reagálnak a változó piaci körülményekre. A BizTechReports állítása szerint „a vállalatok kisebb, jobban célzott felhasználói megoldásokat igényelnek. Létrejött egy egyre növekvő nemzetközi konszenzus azzal kapcsolatban, hogy a közepes- és nagyvállalatok által használt Üzleti Intelligencia és Analitikai eszközök rugalmasabbak, olcsóbbak kell, hogy legyenek és jobban kell, hogy támogassák a vállalatvezetők döntéshozatalát.” 35, feladat-alapú alkalmazás, 9 megoldás-kategóriában A UNIT4 elérhetővé tette az első 35 olyan Analitikai Applikációt, amelyek a leggyakoribb felhasználói kérdésekre adnak választ és számos vállalati szerepkörben szolgáltatnak megfelelő információkat az alsóbb szinteken dolgozóktól kezdve az egyes területekért felelős vezetőkig. A UNIT4 Business Analytics Apps első kilenc megoldás-kategóriája többek között a következőket tartalmazza: „Rendben van a költségvetésem?” – horizontális piaci megoldás a tervek nyomon követéséhez és kiigazításához, amennyiben a körülmények szükségesség teszik; „Rendben van az erőforrás-hasznosításom?” – eszköz a professzionális szolgáltatásokkal foglalkozó vállalatok számára, a hatékonysághoz/árbevételhez köthető legfontosabb teljesítménymutatók monitorozásához; „Mindenki hatékonyan dolgozik?” – minden iparág vagy vállalat számára hasznos, egy következő generációs módszertan, amely az alkalomszerű üzleti áttekintést folyamatos tevékenységgé alakítja. A UNIT4 Solution Store július 16-án nyit az Egyesült Királyságban, ezt követően augusztus elsején Németországban, majd szeptember végén Norvégiában. A UNIT4 csoport további országaiban pedig még idén, az ezt követő időszakban. A Business Analytics Apps alkalmazások következő szériájának fejlesztése már folyamatban van és a stratégiai menedzsment, a humánerőforrás, a projektmenedzsment és a sales menedzsment területét ölelik majd fel.
A UNIT4 elérhetővé tette piaci áttörést jelentő üzleti analitikai szoftvereit
• Már elérhető a gyorsan telepíthető vállalati BI eszközkészlet első szériája a UNIT4 Solution Store-jában; • 35 kulcsrakész applikáció, amelyek számos vállalati szerepkört kiszolgálnak, használat alapú fizetési konstrukcióban; a „fogyasztói típusú IT” szolgálatában • Az elöregedő „nagy ERP” szolgáltatások nem felelnek meg a mai kor gyors hozzáféréssel, decentralizáltsággal és változáskövetéssel kapcsolódó elvárásainak