Az SAP bejelentette, hogy a dél-afrikai „Office of the Public Protector” nevű szervezet (OPP, Ombudsmani Hivatal) egy SAPŽ megoldást választott esetkezelési műveleteinek átalakításához, az eddig egyedi módszerekkel lefolytatott vizsgálatok automatizálásához és az áttekintési, elemzési és jelentéskészítési folyamatok javításához. A hivatal egy független és pártatlan alkotmányos intézmény, amely célja, hogy erősítse a demokráciát azzal, hogy kivizsgálja az állami szervezetek nem megfelelő magatartására vonatkozó állításokat. Az SAP Customer Relationship Management (SAP CRM, ügyfélkapcsolat-kezelési) alkalmazásra és az SAP NetWeaver technológiai platformra épülő új SAP Investigative Case Management for Public Sector (vizsgálati esetkezelés a közszférában) csomag használatával az OPP automatizálni fogja a viták eldöntésének megkönnyítését szolgáló legfontosabb eljárásokat, a jelentések és a problémamegoldási ajánlások elkészítésének folyamatát. – „Az ombudsman hatalmában áll kivizsgálni bármilyen olyan állami vagy közigazgatási ügyet, amellyel kapcsolatban felmerül a helytelenség gyanúja, vagy feltételezhető, hogy tévedés vagy előítélet eredménye” – mondta Charles Motau, az OPP információtechnológiai munkatársa. – „Nagy örömmel fogjuk majd használni a modern technológiát az esetekkel kapcsolatos összes információ hatékonyabb kezelésére. Az SAP-szoftver központi eleme lesz az új informatikai infrastruktúrának és nagy segítséget nyújt abban, hogy a Nemzetgyűlésnek készített jelentéseinkben az eddiginél relevánsabb elemzési adatokat szolgáltathassunk, rövidebb határidők alatt.” Azért, hogy lépést tudjon tartani a szolgáltatásaikra vonatkozó igényekkel, az OPP-nek több vizsgálatot kell tudnia elvégezni a meglévő erőforrásokkal és intuitívabb, kényelmesen használható szoftverekkel kell ellátnia munkatársait. Az SAP Investigative Case Management for Public Sector használatával az OPP automatizálni tudja az esetkezelési folyamatokat és egy központi adatlerakatba gyűjtheti az adatokat, ahol a kollégák az összes esettel kapcsolatban elérhetik az összes információt. Az OPP munkájának kényes természete miatt a legmagasabb szintű biztonságra és a hozzáférési jogosultságok körültekintő kezelésére van szükség, hogy az esetek adataiba csak az arra jogosultak tekinthessenek bele. Az SAP CRM 2007 intuitív felhasználói felülete, a szoftver holisztikus megközelítése és a biztonságos, szabályokra épülő elérés is azok között a kritikus tényezők között volt, amelyek alapján az OPP az SAP szoftverét választotta. Az esetkezelő szoftver a legmagasabb szintű CRM-szolgáltatásokat egyesíti egy nyílt és integráló jellegű technológiai platform üzleti folyamatokhoz biztosított rugalmasságával. A szoftvert úgy készítették, hogy minden szempontból támogassa az időigényes vizsgálatokat, amelyek nagyon bonyolultak és rengeteg tanút, dokumentumot, bizonyítékot, nyomozási irányt és vizsgáló csoportot tartalmaznak. A termék használatával a felhasználók munkafolyamat-eszközökkel kezelhetik a különféle híreket, hívásokat, jelentéseket és incidenseket, illetve kényelmesen és gyorsan továbbíthatják az információkat a résztvevőknek és ha kell, riaszthatják a legfontosabb vizsgálati szakértőket. Az SAP Investigative Case Management csomag különféle külső gyártós eszközökkel is integrálható a megjelenítés és a szövegkeresés/elemzés érdekében, de együttműködik a grafikus információs rendszerekkel és a biometriai megoldásokkal is. A megvalósítás során komoly szerepet kap az SAP auditálási (felülvizsgálati) funkcionalitása, mert naplózni kell tudni az emberekkel vagy esetekkel kapcsolatos információk olvasását. A szoftver bevezetése az OPP-nél 2008. június 1-én kezdődik és két SAP-partner (a Nambiti Technology és az MIIB Consulting) támogatásával zajlik majd. Az éles üzem a tervek szerint 2008 végén indul. – „Büszkék vagyunk arra, hogy a termékünk fogja segíteni a Public Protector hivatalát küldetése teljesítésében és nagyratörő céljai elérésében” – mondta Tom Shirk, az SAP Global Public Services részlegének elnöke. – „Reméljük, hogy az új rendszer megfelelő támogatást ad majd a fontos feladatok megvalósításához, illetve hogy magas szintű átláthatóságot és igazságosságot biztosít a dél-afrikai kormányzat és társadalom számára. A legjobbakat kívánjuk az OPP-nek Dél-Afrika jövője szempontjából oly fontos munkájához!”
A dél-afrikai ombudsman hivatala az SAP-megoldását választotta
Az állami ombudsman a vizsgálati eljárások automatizálására és hatékonyságfokozására fogja használni az SAP CRM 2007 termékre épülő vizsgálati esetkezelő szoftvert.