A Nemzetközi Analitikai Intézet (IIA) és az üzleti analitikai szoftverek és szolgáltatások vezető szállítójának számító SAS nemrégiben megjelent tanulmánya* 20 nagyvállalat példáján keresztül mutatja be, hogy a cégek hogyan profitálhatnak a big data projektekből. A 2013 elején végzett felmérés azt vizsgálta, hogy a vállalatok miként alkalmazzák az analitikát annak érdekében, hogy értéket teremtsenek a „nagy adatból". A számos iparágra kiterjedő kutatásban olyan vállalatok vettek részt, mint például az AIG, Bank of America, Dell, GE és a T-Mobile. A tanulmányt Tom Davenport, a Nemzetközi Analitikai Intézet kutatási igazgatója és a Harvard Business School vendégprofesszora, valamint Jill Dyché, a SAS Best Practices alelnöke jegyzi. [i]„Nagy tétet helyezünk a big data-ra"[/i] - mondta el Bill Ruh, a felmérésben résztvevő GE Szoftver- és Analitikai Központjának alelnöke. [i]„Ez alatt azt értem, hogy a pilot projektjeink már most megoldottak néhány jelentős problémát. Fontos volt számunkra a kezdeti megerősítés, most pedig továbblépünk a még komplexebb problémákra, és a tevékenységünk minden területébe beépítjük a „nagy adatot".[/i] [i][b]„Az új innováció ígérete a big data igazi vonzereje"[/b][/i] [i]„Amikor a kutatás kapcsán nagyvállalati vezetőkkel beszélgettünk a big data-ról, mind egyetértettek abban, hogy a „nagy adat" fejlődési képességet jelent, amelyet idővel új, akár előre nem látott módon fognak használni "[/i] - nyilatkozta Tom Davenport, a tanulmány egyik szerzője. [i]„Ugyanakkor az összes vezető elismerte, hogy nem engedhetik meg maguknak, hogy a big data-t csupán elméleti feladatnak tekintsék, a „nagy adatnak" mielőbb ösztönöznie kell az értékteremtést."[/i] A big data-val kapcsolatos kezdeményezések lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy változatos adatokat - például strukturált és strukturálatlan, belső és külső forrásból származóakat - elemezzenek, és új összefüggéseket tárjanak fel. A kutatás során a big data korai alkalmazói hangsúlyozták: a „nagy adat" elemzése jelentős eredményeket hoz létre azáltal, hogy új üzleti lehetőségeket teremt és olcsóbbá, gyorsabbá és hatékonyabbá teszi a szervezet folyamatait. A tanulmány kapcsán megkérdezett vezetők a riportolás, elemzés, adatfeltárás, -védelem, -mentés és -helyreállítás egy big data platformon történő egyesítésének értékét emelték ki. A big data környezetek általában együtt léteznek a meglévő adattárház és üzleti intelligencia infrastruktúrával, nem pedig helyettesítik azokat. A leghatékonyabb, sikervárományos szervezetek közös vonása, hogy mind támogatták az IT és az üzleti terület szoros kapcsolatát. [i]„A big data felébresztette a vezetőket"[/i] - mondta el Jill Dyché, a kutatási jelentés társszerzője.[i] „Ahogy a nagy teljesítményű analitika valósággá vált és a teljesítmény felgyorsult, elkezdték felismerni a lehetőségeket. A big data megoldásokkal a vállalatok valóban felgyorsíthatják az összetett üzleti folyamatokat, ugyanakkor a vezetők számára az új innováció ígérete a big data igazi vonzereje. A figyelmüket - és a költségvetésüket - előretörő technológiákra és új képességekre fordítják.”[/i] A jelentés szerint a szervezetek analitika alkalmazásával történő átalakítása új vezetői képességeket, szakértelmet, szervezeti struktúrákat, technológiákat és architektúrákat igényel. A felmérésben résztvevő legtöbb vállalat IT szakértelemmel rendelkező és big data technológiákhoz értő adattudósokkal bővíti analitikai csapatát. A tanulmány arra is rámutat, hogy az adatarchitektúrák, az adatminőség és a törzsadat menedzsment megoldások alapos ismerete csak az első lépés azon cégek számára, akik szeretnék, hogy a big data hosszú távon megváltoztassa a működésüket. * Big Data in Big Companies , 2013. május [b]A SAS-ról[/b] A SAS üzleti analitikai szoftverek és szolgáltatások piacvezető szállítója, valamint a legnagyobb független üzleti intelligencia fejlesztő. Innovatív megoldásai révén a SAS több mint 65.000 installációs ponton nyújt támogatást ügyfelei számára a teljesítmény növeléséhez és a jobb döntések gyorsabb meghozatalából származó hozzáadott érték biztosításához. 1976 óta a SAS világszerte a THE POWER TO KNOW®-t, vagyis a tudás hatalmát nyújtja ügyfeleinek.
A big data kifizetődő a nagyvállalatok számára
Az IIA és a SAS kutatása kiemeli az analitika jelentőségét az adatok értékké alakításában