Megmutatjuk a fiataloknak, hogy nálunk alkotó, teremtő munka van - mondta a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. ügyfélkapcsolati és szolgáltatási vezérigazgató-helyettese Bozsoki Dániel lapigazgatónak a Computerworld Café legfrissebb adásában.
A háromgyermekes apa szabadidejében szívesen vadászik, emellett jelenleg egy új hobbijának hódol: dobolni tanul.
A szakember nem váltogatta gyakran munkahelyeit, bár több évet töltött az üzleti életben, amerikai, német-amerikai és magyar cégeknél, már jó pár éve a NISZ kötelékében tevékenykedik. 2010-től lett elnöke a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának, ekkor már felügyelőbizottsági tag volt a NISZ elődjénél, a Kopint-Datorgnál. 2014-től a NISZ ágazati igazgatója, majd ügyfélkapcsolati és szolgáltatási vezérigazgató-helyettese lett.
A Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. széles portfólióval rendelkezik, két nagy ügyfélkört szolgál ki, informatikai szolgáltatásokat végez minisztériumi és háttérintézmények számára, valamint olyan rendszereket üzemeltet, mint a 112-es segélyhívó, míg a másik nagy ügyfélkörbe az állampolgárok és vállalkozások tartoznak, így az ügyfélkapu szolgáltatások, a magyarorszag.hu és egyéb információs portálok (kormany.hu) üzemeltetése. Nem árt tudni, hogy a személyes okmányokat is a NISZ gyártatja.
Vetési Iván a Computerworld Caféban elmondta: a 1818-as információs vonalon már ügyet is lehet intézni, és számos technológiai újdonságokat is véghez visznek, a minél jobb ügyfélélmény biztosításához. A NISZ-nek fontos szerepe van abban, hogy minél több állami szolgáltatás elérhető legyen elektronikus úton, megkönnyítve az állampolgárok életét, így az állami szervezet üzemelteti a kormányablak-hálózat teljes IT-rendszerét is.
Olyan kényelmi szolgáltatásokat igyekeznek nyújtani, hogy bárhonnan bármilyen eszközről hozzáférhessen az átlagember az általa változtatott módon a szolgáltatásokhoz, ehhez pedig az automatizáció több formáját is bevezették:
- hibrid chat ügyfélkapu oldalon, ami robot + ügyintéző kooperációjából áll
- ügyintézési kioszkokon automata módon ügyintéző nélkül lehet ügyet intézni
- videotechnológia alapú azonosítás, miután az államnak van egy olyan arcképadatbázisa, amely alapján nagy megbízhatóságú azonosítást tudnak megvalósítani.
A Kódolj határok nélkül megmérettetéssel kapcsolatban elmondta: előrelépés ott van, ahol a fiatalok vannak, mivel nekik vannak olyan elképzeléseik és ötleteik, amikből később elvárás lesz, illetve szükséges az utánpótláson is dolgozni, hiszen szexi az államigazgatásban dolgozni.
Ha kíváncsi arra, hogy a pandémia által előállt lezárások alatt hogyan bonyolította a magyar miniszterelnök a videkonferenciahívásait, miben lettünk kiemelkedőek, hogy mi a helyzet a gépjármű-lekérdezéssel, nézze meg a Computerworld Café legfrissebb adását: