A Kaspersky Lab és a B2B International felmérése szerint, – amely világszerte 27 országban, köztük Magyarországon készült,– csupán a pénzügyi vállalatok 52 százaléka és az e-kereskedelemmel foglalkozó cégek 46 százaléka véli úgy, hogy fokozott intézkedésekre van szükségük a pénzügyi tranzakciók védelme érdekében.
Az e-kereskedelmi cégek számára tűnik legkevésbé központi kérdésnek a pénzügyi tranzakciók védelme – 16 százalékuk egyáltalán nem mutat érdeklődést az online csalások elleni speciális biztonsági megoldások bevezetésére és mindössze 38 százalékuk szándékozik ilyen eszközöket igénybe venni.
Mindent egybevetve, az interneten pénzforgalmat lebonyolító vállalatok 30 százaléka nem biztosít és nem is tervez biztosítani védelmet tranzakció közben a vásárló eszközén, holott ez a biztonsági lánc leggyengébb pontja, ami az ügyfelek pénzvesztéséhez vezethet, így a vállalat profittól eshet el, és a hírnevén is csorba eshet. A vállalatok 28 százaléka nem törődik azzal, hogy csalás elleni szoftvert telepítsen a vásárlók mobilkészülékére, míg 30 százaléka még a saját információs hálózatát sem próbálja megvédeni a csalók ellen. Ez a közömbös hozzáállás a fizetések védelme iránt a vevők negatív visszajelzéseit vonhatja maga után: a felhasználók háromnegyede ugyanis elvárja a pénzügyi vállalatoktól, hogy felelősséget vállaljanak minden eszköz védelméért, és a megkérdezettek 40 százaléka biztos abban, hogy a vállalatok kötelesek visszatéríteni az elveszített pénzt.
Azonban a Kaspersky Lab statisztikái azt mutatják, hogy a felhasználók pénzügyi adatai ellen irányuló kibertámadások száma folyamatosan növekszik. Például a Kasperksy Security Network adatai szerint a rosszindulatú banki szoftvert használó támadások száma elérte az 1,4 milliót a május 19. és június 19. közötti időszakban, ami 15 százalékos növekedés az április 19. és május 19. között mért eredményhez képest.
“Manapság egyre kevésbé valószínű, hogy a bűnözők úgy raboljanak bankot, hogy befutnak és mielőtt a plafonba lőnek, azt kiabálják, hogy ‘Ez egy bankrablás!’. Jól látható, hogy egyre több és több bűncselekmény vándorol át az online területekre. A kiberbűnözők úgy célozzák meg a bankokat, hogy a legkevésbé védett láncszemeket támadják: a vásárlók készülékeit és az azokkal végrehajtott online pénzügyi tranzakciókat. Ahhoz, hogy megóvják a vevőiket, azok vagyonát és a saját hírnevüket, a pénzügyi vállalatokat arra kell ösztönözni, hogy integrált, többrétegű megoldásokat használjanak, amelyek proaktív csalás elleni védelmet biztosítanak, maximalizálva a hatékonyságot és optimalizálva a felhasználói élményt.“ – mondta Ross Hogan, a Kaspersky Lab Csalás Elleni Részlegének globális vezetője.