Nem kérdés, hogy az üzleti életben az egyik legnagyobb kockázatot ma már a gazdasági helyzet bizonytalansága mellett a kiberfenyegetések jelentik. Számos területen kell védelmi bástyákat felállítani annak érdekében, hogy egy szervezet minden adatát, programját biztonságban tudja. A kiberháború frontjain jól látható, hogy a legtöbb fenyegetés internetes kapcsolódás közben jelent igazi veszélyt.
Fokozott figyelmet kell arra fordítani, hogy biztonságossá tegyük az online jelenlétünket, például egy vállalat életében az interneten keresztül nyújtott üzleti szolgáltatásokat, a webalapú levelezést, a távoli elérést vagy akár egy webáruház működését. Felhasználói oldalról arra kell figyelni, hogy személyes adatokat csak olyan weboldalon adjunk meg, amely megfelelő védelemmel, például titkosítással rendelkezik, különben könnyen adathalászat áldozatává válhatunk. Érdemes ellenőrizni azt is, hogy valóban a bankunk weboldalán járunk, vagy csak azzal szinte teljesen megegyező honlapra navigáltunk, de igaz ez minden olyan internetes oldalra, ahol személyes adatokat adunk meg.
A biztonságosabb online világ felépítéséhez mind a webes szolgáltatást nyújtó szervezetek, mind a felhasználók közreműködésére szükség van. Az SSL Labs 2012-es „SSL Pulse” felmérése szerint a weboldalak üzemeltetői nemzetközi szinten egyre nagyobb arányban ismerik fel, hogy szükség van hitelesítésre, és folyamatosan nő az SSL-lel védett weboldalak aránya. A titkosító protokollok közül is a legfrissebbnek számító TLS 1.2 használata nő a leggyorsabban. A TRUSTe Egyesült Államokban tavaly februárban elvégzett felmérése szerint a felhasználók is elvárják, hogy a webes szolgáltató gondoskodjon adataik biztonságáról. Az internetet használó felnőttek 95 százaléka nyilatkozott úgy, az online kereskedők felelőssége, hogy az ügyfelek személyes adatai biztonságban legyenek a webes ügyintézés, fizetés során.
Egyértelmű tehát, hogy a weboldallal, webes szolgáltatással, kapcsolattartó felülettel rendelkező szervezetek esetében a partnerek és ügyfelek adatainak védelme komoly üzleti követelmény. Az ehhez szükséges SSL tanúsítvány legfelsőbb szintű hitelesítés-szolgáltatóktól szerezhető be. Egy digitálisan aláírt SSL tanúsítvány használata biztosítja a titkosított kommunikációt a kliens (felhasználó számítógépe) és a szolgáltatás szervere között. Ha ilyenkor egy SSL technológiával hitelesített webes szolgáltatással kommunikálunk, akkor onnantól kezdve, hogy leütünk egy billentyűt gépünk billentyűzetén, majd ezt az adatot az interneten továbbítjuk, azt már senki más nem láthatja, csak a hitelesített weboldal maga – és ugyanígy a válasz is csak a mi gépünkön lesz értelmezhető. Így személyes adatainkhoz, jelszavainkhoz, bankkártyánk adataihoz illetéktelen harmadik fél az internetes csatorna egyetlen pontján sem férhet hozzá.
A trendek egyértelműen abba az irányba mutatnak, hogy a veszélyeket látva mind a vállalatok, mind a felhasználók biztonságos online jelenlétre törekednek. Sokat tehetünk vállalatunk védelméért azzal, ha SSL tanúsítvány használatával egy fontos védőbástyát húzunk fel, mellyel nemcsak saját, hanem a felhasználóink adatait is biztonságban tudhatjuk az e-szolgáltatások nyújtása során. Ezzel emelkedik működési színvonalunk és erősíthetjük jó hírnevünket, hiszen megteremtjük az üzleti élet egyik legfontosabb követelményét: a bizalom elnyeréséhez szükséges biztonságot.