Hirdetés
. Hirdetés

Vállalati jóhírnév: az informatikán áll vagy bukik

|

Biztonság, üzletmenet-folytonosság, technikai támogatás - a topvezetők szerint a legtöbb cégnél e három területen jelentkezik a vállalati reputációt leginkább fenyegető kockázat.X

Hirdetés

Ha a cég hírneve csorbát szenved, nem biztos, hogy a vállalati PR-es fogja megoldani a gondjainkat – ez az IBM csaknem félezer vezető megkérdezésével végzett Risk & IT felmérésének egyik fontos tanulsága. A kutatás, melyben észak-amerikai, európai és ázsiai vezetők – közel fele arányban topmenedzserek vettek részt –, a vállalati reputáció és az informatikai zavarokból fakadó problémák összefüggéseit vizsgálta.

 

A vezetők válaszaiból kiderül, hogy a vállalatok egyre komolyabban veszik az informatikai rendszer működéséből fakadó hibák és zavarok kezelését, hiszen azok a hírnév alappilléreit, az üzemszerű működést, az ügyfélkapcsolatot és a bizalmat veszélyeztetik. Az ügyvezetők, az informatikai és pénzügyi vezetőkkel egyetértésben az adatlopást tekintik a legnagyobb reputációs kockázatnak, amit az adatvesztés és a rendszerhiba követ, de komoly rizikónak tekintik a céges weboldal kiesését is. A marketingvezetők azt mondják, a technikai támogatás zavarai olyan sebeket ejtenek a vállalat imázsán, melyek csak egy, vagy rosszabb esetben két év múlva gyógyulnak. A reputáció szempontjából tehát egyre inkább a biztonság, az üzletmenet folytonosság és a technikai támogatás a legnagyobb odafigyelést igénylő területek.

Ha informatikai probléma adódik, az IT felelősök szerint a kommunikációnak gyorsnak, pontosnak és brutálisan őszintének kell lennie, de érdemes hosszú távon is átgondolni a jóhírnév védelmében meghozható intézkedésket. Ilyen lehet például a vállalati kockázatkezelési stratégia fejlesztése. Fontos, hogy az informatikai vezetők rendszeresen konzultáljanak profi kockázatkezelési szakértőkkel, és készítsenek átfogó hírnévvesztési kockázati profilt a vállalat számára. Fontos a forgatókönyv-elemzés, különösen az újonnan bevezetett technológiák esetében, így a váratlan események is könnyebben elkerülhetők. Számtalan esettanulmány létezik, amely a „mi lenne ha” típusú tervezés alapját képezheti, megéri rendszeresen olvasgatni őket. Érdemes kockázatbecslést készíteni az egész ellátási láncra vonatkozóan: egy távoli beszállítónál jelentkező hiba éppúgy végzetes lehet, mint egy belső probléma. Ráadásul a kockázatfelügyeletet a kulcsfontosságú szereplők összehangoltan végezhetik.

Ahogy az IBM kutatásából kiderül, a vezetők többsége tisztában van a digitális környezetből fakadó kommunikációs kockázatokkal, és egyre jobban ügyel az informatikai rendszer megbízható működtetésére. Ha szükséges, arra is hajlandók, hogy új befektésekkel erősítsék meg a védvonalaikat, amelyek a vállalat IT biztonsága mellett a cég jóhírnevét is őrzik.

Tudjon meg többet!

 

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.